Hornbach newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

Extra relax- en speelplek voor kinderen Gezinshuis Grip

Stichting HORNBACHhelpt bouwt tuinpaviljoen

Soms zijn er in een gezin zoveel problemen, dat het voor een kind beter is om tijdelijk ergens anders te wonen. Dan is het fijn als zij liefdevol worden opgevangen, zoals in Gezinshuis Grip van Joeri en Sophie Greeve. In het centrum van Bleiswijk hebben zij ruimte om vier kinderen binnen hun eigen gezin op te vangen. Deze week bouwden vrijwilligers van Stichting HORNBACHhelpt er een tuinpaviljoen om een extra relax- en speelplek te creëren.

“Joeri en Sophie stellen hun huis open voor kinderen die om wat voor reden dan ook niet bij hun ouders kunnen wonen”, vertelt Petra Hesseling, vrijwilliger bij Stichting HORNBACHhelpt. “Daarmee maken ze echt het verschil. Een ontzettend waardevolle bijdrage aan de maatschappij. Ieder kind verdient het om op te groeien in een fijne omgeving. Om plezier te maken, buiten te spelen en te ontspannen. In de jeugdhulp is weinig geld voor extraatjes, daarom schoten wij te hulp en hebben we samen met Hoveniersbedrijf Liethof Schaaper dit tuinpaviljoen gerealiseerd. Zo hebben de kids extra ruimte om buiten een spelletje te doen of even te relaxen, ook als het eens wat minder mooi weer is.”

Graven, bouwen, inrichten
Het paviljoen is 3 bij 4 meter groot. Het team vrijwilligers is gestart met het plaatsen van de houten constructie. Nadat de palen geslagen waren, kon de bestrating worden aangelegd. Tot slot is het dak geplaatst en de verlichting geïnstalleerd. “Teamwork ten top want Joeri en Sophie hebben zelf de nodige voorbereidingen getroffen: struiken verwijderd en de grond uitgegraven”, aldus Petra.

Huis wordt thuis
“Sinds september 2020 wonen we in dit huis, met genoeg ruimte voor onze eigen drie kinderen en maximaal vier gezinshuiskinderen”, vertelt Joeri Greeve van Gezinshuis Grip. “Op dit moment wonen er drie kinderen bij ons gezin. Na jarenlang in de jeugdhulp te hebben gewerkt, is dit een manier die bij ons past: kleinschalige en persoonlijke zorg bieden. We maken van een huis een thuis en dat is wat deze kinderen vaak gemist hebben. Dankzij Stichting HORNBACHhelpt kunnen de kinderen nu elke dag heerlijk buiten spelen of zich even terugtrekken om te relaxen. We zijn ontzettend blij met deze fijne tuin en de kinderen helemaal. Bedankt HORNBACHhelpt!

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 22.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels vijftien vestigingen in ons land. In de afgelopen zestien jaar werd HORNBACH vijftien keer op rij verkozen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. In 2021 riepen consumenten HORNBACH.NL voor de vierde keer uit tot Beste Webshop in de categorie bouwmarkten. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Instagram has returned invalid data.