Hornbach newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

Extra werkgelegenheid in Best

Hornbach werft medewerkers voor opening

Komend najaar opent projectbouwmarktketen Hornbach een nieuwe vestiging met drive-in en tuincentrum in Best. De komst van Hornbach Best levert zo’n driehonderd arbeidsplaatsen op voor inwoners uit de regio. De bouw van deze nieuwe projectbouwmarkt met tuincentrum, dierenafdeling en drive-in is begin dit jaar van start gegaan.

Hornbach Best beslaat ruim 38.000 vierkante meter en de bouwmarkt wordt bijna 19.000 vierkante meter groot en biedt parkeergelegenheid aan 477 auto’s. Locatie van de projectbouwmarkt is Zandstraat 1, direct bij afrit 28 van de A2 in de gemeente Best (even boven Eindhoven).

Vakbekwame, flexibele en enthousiaste mensen

De komst van Hornbach Best betekent voor de regio een economische prikkel, in de vorm van 150 directe arbeidsplaatsen voor full- en parttimers. “Deskundig advies naar onze klanten toe vinden wij erg belangrijk. En daarvoor zijn vakbekwame, flexibele en enthousiaste mensen nodig”, aldus Evert de Goede, algemeen directeur van Hornbach Nederland. “We gebruiken de komende maanden om nieuwe mensen aan te nemen en hen intern op te leiden. En dat opleiden en trainen blijven we ook na de opening doen. Wij geloven namelijk dat zelfontplooiing van medewerkers leidt tot de betrokkenheid en motivatie die nodig zijn om als bedrijf te kunnen blijven groeien. Daar investeren wij graag in, onder meer met uitgekiende opleidingsprogramma’s, waaronder het Hornbach Ontwikkel Programma (MBO 4 en HBO Associate Degree Retailmanagement). Vanuit de projectgedachte dat betrokken, vakkundige en gemotiveerde medewerkers klanten naar Hornbach laten terugkomen.”

Ook indirect zal de nieuwe bouwmarkt een gunstig effect hebben op de lokale werkgelegenheid. Uit berekeningen blijkt dat er 150 arbeidsplaatsen beschikbaar komen voor dienstverlenende bedrijven op het gebied van catering, schoonmaak en beveiliging. Daarnaast profiteren kleine bouwbedrijven en installatiebedrijven van de aanwezigheid van een regionale projectbouwmarkt. “En natuurlijk de consument”, vult De Goede aan. “Die heeft straks keuze uit 120.000 verschillende artikelen onder één dak.”

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 24.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels zeventien projectbouwmarkten en één vestiging HORNBACH Vloeren in ons land. In de afgelopen zestien jaar werd HORNBACH vijftien keer verkozen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. In 2021 riepen consumenten HORNBACH.NL voor de vierde keer uit tot Beste Webshop in de categorie bouwmarkten. HORNBACH kreeg in februari 2022 opnieuw het predicaat Laagste Prijs van de Consumentenbond, de bouwmarkt is 11% goedkoper dan het gemiddelde. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie (ook na aankoop), deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Instagram has returned invalid data.