Feestprogramma opening Hornbach Nieuwerkerk aan den IJssel bekend

Bouwmarkt opent 20 november met hele dag feest

Op woensdag 20 november is de langverwachte opening van Hornbach Nieuwerkerk aan den IJssel. Deze datum kan nu definitief in de agenda worden genoteerd. De bouwmarkt maakt van deze openingsdag een feestelijke happening, waarbij iedereen van harte welkom is. Het is de tiende vestiging van de bouwmarktketen in Nederland.

We zijn nu nog druk bezig met de inrichting van de winkel en de laatste voorbereidingen”, vertelt de opgetogen vestigingsmanager Charles van Geenen. “Op de openingsdag gaan we al om 07.00 uur open en is het de hele dag feest.”

Hieronder enkele hoogtepunten die voor de openingsdag op het programma staan.

Racen met Bas Schouten

Je hoeft geen klusser te zijn om uit te kijken naar de openingsdag van Hornbach Nieuwerkerk aan den IJssel. Ook liefhebbers van snelle auto’s worden op woensdag 20 november op hun wenken bediend. Bas Schouten, een van ’s Nederlands grootste racetalenten, komt tussen 14.00 en 17.00 uur zijn kunsten vertonen op het parkeerterrein. En het is dan mogelijk om meer te doen dan verwonderend toekijken: wie durft, mag een rondje in een echte rally wagen meescheuren.

Brandpreventieshow van Brandweerman Cor

Geen zin om dat gezellige Kerstfeestje te onderbreken voor een bezoek aan de eerste hulp? Van de kerstboom geen vlammenzee maken? Nu het seizoen van de kerstverlichting en kaarsjes is aangebroken, geeft Cor Kraaijenhagen, beter bekend als Brandweerman Cor, uitleg over brandpreventie. Tussen 14.00 en 20.00 uur is Brandweerman Cor in Nieuwerkerk om een demonstratie te geven over veilig omgaan met kerstverlichting. Met als belangrijkste boodschap: “Wees goed voorbereid.”

Stylingsadviesdagen

Helemaal toe aan een andere sfeer in huis? Eindelijk ‘iets anders’ doen met het interieur, maar nog zoekende naar de juiste stijl? Wie gratis advies wil inwinnen bij professionele woonstylisten, kan in de week van de opening terecht bij Hornbach Nieuwerkerk aan den IJssel. Zo’n persoonlijk interieurgesprek is mogelijk op woensdag 20 november van 12.00 tot 20.00 uur en op zaterdag 23 november van 10.00 tot 17.00 uur. Inschrijven is niet nodig en de inloop is gratis. Vergeet niet om foto’s mee te nemen van hoe de kamer die u wilt aanpakken er nu uitziet.

Daarnaast zijn er diverse demonstraties van leveranciers en is er speciaal voor de kinderen ook van alles te beleven, onder andere in de knutselwerkplaats. Dit is nog maar een greep uit de activiteiten die de hele dag door plaatsvinden. En we verklappen alvast dat er leuke prijzen te winnen zijn voor de mensen die er vroeg bij zijn…”

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).