Financieel directeur Motorhuis aan de slag bij Hornbach

49-jarige Stephen Smits volgt Wim Sigmond op

Stephen Smits (49) wordt per 1 maart 2018 aangesteld als Directeur bedrijfsvoering bij Hornbach Bouwmarkt Nederland. Hij is de opvolger van Wim Sigmond (66) die op 1 juni 2018, na een carrière bij Hornbach van ruim twintig jaar, met pensioen gaat. Stephen Smits is momenteel nog werkzaam als Financieel directeur bij het Motorhuis.

Ervaring in de branche
Stephen Smits is al bijna 25 jaar werkzaam in de retailsector. Bovendien is de doe-het-zelf-branche hem niet onbekend. Eerder werkte Stephen Smits als Manager Management Services voor Formido Bouwmarkten en als Group controller bij Praxis. “De branche blijft me trekken”, vertelt Smits. “Zelf bouwen en verbouwen maakt trots en werkt motiverend. Dat gevoel ervaar je ook binnen bedrijven die actief zijn in deze sector.”

Groei
Hornbach bestaat inmiddels twintig jaar in Nederland en heeft momenteel dertien vestigingen. Dit voorjaar opent de bouwmarkt in Zwolle nummer veertien en op de planning staan bouwmarkten in Apeldoorn, Duiven, onder de rook van Arnhem, en Enschede. “Ik kijk ernaar uit mijn kwaliteiten in te zetten bij Hornbach en gezamenlijk deze groei te realiseren die Hornbach in Nederland voor ogen heeft”, aldus Stephen Smits.

Dosis ervaring
Evert de Goede, Algemeen directeur Hornbach Nederland, laat weten: “Iemand als Wim Sigmond kan gezien zijn lange staat van dienst niet zomaar vervangen worden. Maar wij zijn ervan overtuigd met Stephen Smits de juiste persoon op de juiste plek te hebben. Naast een flinke dosis ervaring beschikt Stephen over de Hornbach-mentaliteit en staat ook hij voor durf, lef en teamspirit.”

vanhulzen•gummo•kicks
Tom Lebrechthausen
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 5430 5163
E-mail:hornbach@vhgk.nl
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels dertien vestigingen. HORNBACH won in 2017 voor de twaalfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).