Hornbach newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

Flitsende start nieuwe vestiging Hornbach

Op 20 november rondje meescheuren met racetalent Bas Schouten?

Je hoeft geen klusser te zijn om uit te kijken naar de openingsdag van Hornbach Nieuwerkerk aan den IJssel. Ook liefhebbers van snelle auto’s worden op woensdag 20 november op hun wenken bediend. Bas Schouten, een van Nederlands grootste racetalenten, komt tussen 14.00 en 17.00 uur zijn kunsten vertonen op het parkeerterrein. En het is dan mogelijk om meer te doen dan verwonderd toekijken: wie durft, mag een rondje in een echte rally wagen meescheuren.

Bas Schouten is afgelopen seizoen als derde geëindigd in de supersportklasse van de Supercar Challenge. Bouwmarkt Hornbach was in de beslissende fase van het seizoen (de laatste vier races) de hoofdsponsor van de 19-jarige coureur. De laatste race op TT Assen reed hij zelfs rond in een compleet gouden bolide. “Dit is ook de wagen waarin hij op 20 november losgaat op ons parkeerterrein”, verklaart Michel van Slingerland, marketingmanager bij Hornbach, deze stunt. “Bas en wij hebben namelijk één grote gemene deler: we gaan altijd voor goud” Het is niet die auto waarin mensen kunnen mee racen, deze auto is er wel en kunnen mensen mee op de foto maar de auto waarin ze racen is een andere rally auto!

Lef en doorzettingsvermogen

De bouwmarktketen, die in oktober nog voor de achtste keer door consumenten werd verkozen tot beste bouwmarkt, ziet in de jonge coureur iemand met de potentie om een hele grote te worden, en te blijven. “Bas is iemand die qua uitstraling helemaal past bij Hornbach,” vertelt Van Slingerland, marketingmanager Hornbach Nederland. “Hij is niet alleen jonge coureur met lef en doorzettingsvermogen, maar ook iemand die niet bang is voor zijn ambitie uit te komen. Hij gaat voor goud en dat mag iedereen weten. Wij zijn er dus trots op onze naam aan hem te verbinden en met zijn aanwezigheid op 20 november kan onze nieuwe nieuw vestiging natuurlijk niet flitsender van start gaan!”

Over Bas Schouten

Bas Schouten (www.basschoutenracing.nl) is pas 19 jaar, maar zijn naam is al zeer bekend in de autoracerij. Hij maakte de laatste jaren furore in de Formule Ford en behaalde daar al veel mooie resultaten. Schouten maakte daarnaast al een enkele keer een uitstapje naar onder andere de Supercar Challenge powered by Dunlop. De jonge coureur kwam in 2011 met Bas Koeten Racing enkele gastraces in een Nissan 350Z in actie en nam vorig seizoen aan enkele gastraces deel met de BMW 1-serie GTR van JR Motorsport en de Speedtec Zilhouette van Speedtec Motorsport. Afgelopen januari kwam Schouten met JR Motorsport uit in de Dubai 24H, waar hij samen met onder andere Pieter van Soelen en Koen Bogaerts zijn divisie wist te winnen. Al deze positieve ervaringen hebben ervoor gezorgd dat Schouten zich dit jaar volledig op toerwagens richt. Zijn keuze is daarbij gevallen op de Supercar Challenge met de bekende BMW 1-serie GTR van JR Motorsport.(Bron: www.superchallenge.nl)

Onderstaande gegevens zijn enkel voor persgerelateerde vragen.
Voor overige vragen (zoals over uw bestelling) kunt u terecht bij het contactformulier.


Hornbach Bouwmarkt Nederland
Maarten Post
Telefoon:030 - 266 98 98
E-mail:maarten.post@hornbach.com
Van Hulzen Communicatie
Fenna Zwerver
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 42 600 279
E-mail:hornbach@vanhulzencommunicatie.nl
Over HORNBACH
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 24.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels zeventien projectbouwmarkten en één vestiging HORNBACH Vloeren in ons land. In de afgelopen zestien jaar werd HORNBACH vijftien keer verkozen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. In 2021 riepen consumenten HORNBACH.NL voor de vierde keer uit tot Beste Webshop in de categorie bouwmarkten. HORNBACH kreeg in februari 2022 opnieuw het predicaat Laagste Prijs van de Consumentenbond, de bouwmarkt is 11% goedkoper dan het gemiddelde. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie (ook na aankoop), deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Volg Hornbach:

Instagram
Instagram has returned invalid data.

Volg ons

Social wall