Geen bouwvak bij Hornbach Geleen

Volop doorwerken voor opening in september

Hornbach Geleen gaat op 2 september open, en dat betekent voor de aannemer en het personeel de hele zomer ‘volle bak’ doorwerken. Het zal voorbijgangers dan ook nauwelijks ontgaan dat er ook tijdens de bouwvak volop bedrijvigheid is op de bouwplaats op woonboulevard Gardenz. Om ervoor te zorgen dat deze tiende vestiging van de bouwmarktketen over krap twee maanden ook werkelijk haar deuren kan openen, moeten de mouwen nog worden opgestroopt.

In de zomer van 2014 sloot de vestiging van Hornbach in Geleen haar deuren. Het toenmalige pand was verouderd en niet geschikt voor het Hornbach-concept. “We hebben het gesloopt om ruimte te maken voor de bouw van een volwaardige regionale projectbouwmarkt met tuincentrum, dierenafdeling en afhaalcentrum”, vertelt Bob Rohenkohl, vestigingsmanager van Hornbach Geleen, gelegen aan de rand van onze gemeente. “Van buiten zie je het nieuwe pand al in volle glorie. Meest in het oog springend werk voor de buitenwereld is nu vooral het parkeerterrein, dat uiteindelijk plek moet bieden voor 477 auto’s.”

Klanten kunnen niet wachten
In het pand zelf is nu echt de fase van afbouw aangebroken. Rohenkohl: “De tijd die ons rest tot de opening, hebben we nog helemaal nodig voor het inrichten en bevoorraden, met alle medewerkers, van de vestiging. We hebben het tenslotte over een assortiment van ruim 120.000 artikelen en een voorraad van nog eens 50.000 artikelen. Daarom wordt er ook in de zomervakantie volop doorgewerkt, gemotiveerd door het enthousiasme van potentiële klanten. Die kunnen niet wachten tot Hornbach in Geleen ‘weer’ opengaat. Ik verwacht veel aanloop en hoop dat iedereen blij verrast zal zijn door deze mooie vestiging, het grote assortiment en de vriendelijke service. En ik ben ervan overtuigd dat we er, met alle positieve energie van de medewerkers, een perfecte openingsdag van gaan maken.”