Geen zomerreces bouw in Nieuwerkerk aan den IJssel

Volop bedrijvigheid bij nieuwe Hornbach

Hornbach Nieuwerkerk a/d IJssel gaat dit najaar open en dat betekent voor de aannemer de hele zomer ‘volle bak’ doorwerken. Het zal voorbijgangers dan ook nauwelijks ontgaan dat er ook tijdens de bouwvak volop bedrijvigheid is op de bouwplaats aan de Laan van Avantgarde. Om te zorgen dat de tiende vestiging van de bouwmarktketen op de geplande datum, 20 november, haar deuren opent, moet het gehele terrein nog deze maand worden opgeleverd.

“We hebben toch zeker twee maanden nodig voor het inrichten en bevoorraden, met alle medewerkers, van de vestiging”, vertelt Charles van Geenen, vestigingsmanager Hornbach Nieuwerkerk a/d IJssel. “In het pand zelf is nu echt de fase van afbouw aangebroken, van buiten zie je het pand al in volle glorie. Meest in het oog springend werk voor de buitenwereld is nu vooral het parkeerterrein, dat uiteindelijk plek moet bieden voor 624 auto’s.”

Door de aanhoudende winter heeft de bouw een achterstand opgelopen die nu wordt ingelopen. “Deze zomer is er elke dag een man of tachtig aan het werk, vijftig overdag en dertig ’s avonds”, vertelt Jako Oussoren, bouwcoördinator van aannemer Arcis Bouwgroep. “Voor ons is dit een geweldig prestatieproject. Een mooie opsteker, van groot volume. We kunnen hiermee echt laten zien waar we, op korte termijn, toe in staat zijn. Het is ook een project waarbij we veel eigen verantwoordelijkheid krijgen en met medewerking van de opdrachtgever tot een optimaal resultaat komen.”

Charles van Geenen, vestigingsmanager Hornbach Nieuwerkerk a/d IJssel

Deze zomer is er elke dag een man of tachtig aan het werk, vijftig overdag en dertig ’s avonds. Voor ons is dit een geweldig prestatieproject.
Jako Oussoren, bouwcoördinator van aannemer Arcis Bouwgroep

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).