Hornbach newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

Goed gereedschap, de basis voor een onverwoestbare relatie

Hornbach lanceert nieuwe campagne: “Ieder project versterkt jullie band.”

In tijden van swipen voor de liefde viert Hornbach de relatie die wél standhoudt: de onverwoestbare band tussen klussers en goed gereedschap. Want of je nu professionele bouwer of doe-het-zelver bent, de liefde voor je favoriete zaag, boor of multitool zit diep. Dat laat Hornbach zien in haar nieuwe campagne, ‘Ieder project versterkt jullie band’. Een romance in Hornbach-stijl, ontwikkeld door reclamebureau Heimat.

Iedere klusser weet: goed gereedschap, daar raak je aan gehecht. Vaak weet je al na één klusdate dat je op elkaar kunt bouwen. Dat de relatie spannend blijft staat als een paal boven water, omdat je samen steeds nieuwe uitdagingen aangaat. “Er ontstaat een onverwoestbare band, die met elk project sterker wordt”, vertelt Maarten Post, Marketing Manager Hornbach. “Die onvoorwaardelijke liefde brengen wij in beeld. Met een Hornbach-knipoog, uiteraard”.

Veel meegemaakt
In de commercial blikt een klusser terug op alle heftige momenten die hij met zijn zaag heeft meegemaakt. Gevaar. Passie. Pijn. Intens geluk. Je ziet een vurige relatie ontstaan, die ze zelfs officieel maken. Maarten Post legt uit: “Je gereedschap groeit met je mee, in elke fase van je leven. Het is je trouwe metgezel bij elk project, groot en klein. Van generatie op generatie. Wij vinden het tijd om gereedschap van dat kaliber eindelijk een eer te bewijzen.”

Campagne
De video-only campagne start op 5 juni en omvat een tv-commercial, bioscoopreclame, online video en social media. De nieuwe campagne loopt in Nederland naast de speciale campagne ‘Stilzitten hoeft niet! Thuisblijven liever wel’, die de projectbouwmarkt wegens succes online doorzet.

Bekijk de campagne hier: https://www.hornbach.nl/actueel/ieder-project-versterkt-jullie-band/

Credits:
Agentschap: HEIMAT, Berlijn
Productie: Trigger Happy Productions GmbH
Regie: Pep Bosch
Muziek: Pascale Borel “Je veux que tu m’embrasses” (producent: Sizzer)
Sound design: Loft Tonstudios GmbH, Berlijn

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 24.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels zeventien projectbouwmarkten en één vestiging HORNBACH Vloeren in ons land. In de afgelopen zestien jaar werd HORNBACH vijftien keer verkozen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. In 2021 riepen consumenten HORNBACH.NL voor de vierde keer uit tot Beste Webshop in de categorie bouwmarkten. HORNBACH kreeg in februari 2022 opnieuw het predicaat Laagste Prijs van de Consumentenbond, de bouwmarkt is 11% goedkoper dan het gemiddelde. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie (ook na aankoop), deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Instagram has returned invalid data.