Er is altijd iets te doen Hornbach

Grenzeloos samen bouwen

Najaarscampagne bouwmarktketen zet in op broederschap

Er is altijd iets te doen. Deze klassieke slogan van Hornbach krijgt een nieuwe dimensie in de commercial die dit najaar op de buis komt. Fans van de bouwmarktketen krijgen vandaag de primeur op www.facebook.com/hornbach.nl. Hornbach wil met deze grensverleggende spot het belang benadrukken van broederschap bij bouwprojecten, in de breedste zin des woords. Vanuit deze gedachte: vele handen maken licht werk.

De campagne is bedacht door HEIMAT, het Duitse reclamebureau van Hornbach. De nieuwe tv-spot ‘Er is altijd iets te doen’ demonstreert op ludieke wijze wat er gebeurt als mensen bij het bouwen van een gezamenlijk project alleen rekening houden met hun eigen belangen. De kijker ziet klussers uit alle denkbare culturen op dezelfde bouwplaats samenwerken aan hetzelfde project.

Vintage Hornbach
Deze najaarscampagne past binnen de traditie van commercials waarin Hornbach klussers op het hart drukt in zichzelf te geloven. En in dit geval ook om er met elkaar het beste van te maken. “Deze op de actualiteit toegesneden campagne is niet ontstaan in de waan van de dag”, legt Michel van Slingerland, marketingmanager bij Hornbach, uit. “Wie onze commercials kent, weet dat dit type campagne juist vintage Hornbach is. Voor ons was het bij deze spots belangrijk geen oordeel te vormen, maar de problemen van deze tijd met een kwinkslag en charme voor het voetlicht te brengen. Laten zien wat er gebeurt als mensen met verschillende achtergronden alleen hun eigen doel nastreven en niet communiceren, niet samenwerken. Ons gezamenlijk bouwproject ‘de wereld’ stort dan als een kaartenhuis in elkaar! In deze commercial schudt die gebeurtenis ‘het leger’ aan doe-het-zelvers wakker, waarop zij alsnog in harmonie de boel weer van de grond af opbouwen. Op basis van samenwerking die losstaat van etniciteit en sociale status. Op basis van broederschap en een gemeenschappelijk doel: een mooi, uniek project. Mooie gedachte, toch?”

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 138 jaar en meer dan 16.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu achttien jaar en telt het inmiddels tien vestigingen. HORNBACH won in 2015 voor de tiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie `Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Over de campagne
Productie: Trigger Happy Productions GmbH
Regie: Pep Bosch
Camera: Paco Femenia
Muziek: Thomas Berlijn
Edit: Marc Soria de Torre

vanhulzen•gummo•kicks
Tom Lebrechthausen
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 5430 5163
E-mail:hornbach@vhgk.nl
Het van oorsprong Duitse familiebedrijf is in 1877 opgericht en sindsdien uitgegroeid tot een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. In 1997 opende HORNBACH de eerste Nederlandse vestiging in Zaandam. Inmiddels is dit aantal vertienvoudigd en met succes. HORNBACH won al meerdere malen de prestigieuze Retail Jaarprijs in de categorie “Beste Bouwmarkt van Nederland”. De basis van de succesvolle formule HORNBACH zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, een enorm assortiment, grote voorraden, deskundig advies en competente service. Elke dag, voor elke klant, voor elk project. Er is altijd iets te doen.