Hornbach newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

Groeispurt personeel Hornbach Nederland

Toename aantal medewerkers bouwmarktketen met 27%

Hornbach Nederland maakt een groeispurt door op het gebied van personeel. Het aantal medewerkers van de projectbouwmarktketen neemt dit jaar toe met ruim 27%. Dankzij de komst van twee nieuwe vestigingen (Geleen en Best) en een speciaal klantcontactcentrum (klantservicecentrum) komen er 350 arbeidskrachten bij, waarmee het totale personeelsbestand uitgroeit tot boven de 1.600.

Die nieuwe medewerkers worden bij Hornbach niet zomaar in het diepe gegooid. Vanuit de gedachte dat deskundig advies en competente service leidende principes zijn in het winkelconcept van Hornbach, vervullen de medewerkers een cruciale rol. “Daarom blijven we samen bouwen aan de ontwikkeling van onze medewerkers”, benadrukt Chris van den Akker, HR Manager bij Hornbach Nederland.

Fundament

Hornbach wil graag een goede werkgever zijn. Dat betekent goede arbeidsvoorwaarden, een gezondheidsprogramma én de mogelijkheid tot persoonlijke groei. “Wij geloven dat zelfontplooiing van medewerkers leidt tot de betrokkenheid en motivatie die nodig zijn om als bedrijf te kunnen blijven groeien”, zegt Van den Akker. “Zij vormen ons belangrijkste kapitaal, het fundament om verder te kunnen bouwen. Dat betekent een optimale werkomgeving creëren, waarin zij de ruimte hebben om te groeien. Om te ontdekken waar ze goed in zijn, zodat ze met het juiste materiaal kunnen metselen aan hun eigen ontwikkeling. Daar investeren wij graag in, onder meer met uitgekiende opleidingsprogramma’s, waaronder het Hornbach Ontwikkel Programma (MBO 4 en HBO Associate Degree Retailmanagement). Vanuit de projectgedachte dat betrokken, vakkundige en gemotiveerde medewerkers klanten naar Hornbach laten terugkomen.”

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 24.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels zeventien vestigingen in ons land. In 2022 riepen consumenten HORNBACH voor de zestiende keer uit tot Beste Bouwmarkt van Nederland. Ook nam HORNBACH dit jaar voor de vijfde keer op rij de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. HORNBACH kreeg in februari 2022 opnieuw het predicaat Laagste Prijs van de Consumentenbond, de bouwmarkt is 11% goedkoper dan het gemiddelde. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie (ook na aankoop), deskundig advies, uitgebreide service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (je grijpt nooit mis).

Instagram has returned invalid data.