Grootste verfproducent komt naar Nederland

Valspar verf vanaf donderdag in schappen van Hornbach

Een primeur voor Nederland: vanaf aanstaande donderdag is de verf van het Amerikaanse merk Valspar verkrijgbaar bij Hornbach Best. Valspar is een van de toonaangevende verfmerken van Sherwin-Williams®, de grootste verfproducent ter wereld. Hornbach is de eerste en de enige bouwmarkt op het Europese vasteland waar de Valspar® producten van Sherwin-Williams® verkrijgbaar zijn. Verfliefhebbers kunnen hun hart ophalen, het assortiment van Valspar® kent maar liefst 2,2 miljoen kleuren.

Nederland een belangrijke markt
“Wij zijn erg blij dat onze verf bij Hornbach in het schap staat”, vertelt Harry Harrison, Marketing Manager Consumer Brands Group Europe, van Sherwin-Williams. “Consumenten in Nederland lopen vaak voorop als het gaat om trends, en het zijn echte doe-het-zelvers, dus ze verwachten veel van verfmerken. Dankzij 200 jaar ervaring, inzicht en innovatie weet Valspar deze verwachtingen niet alleen in te lossen, maar zelfs te overtreffen, ten bate van zowel consumenten als professionals. Wij dragen met trots de titel van beste dienstverlener in de sector en leverancier van de meest hoogwaardige producten in elke prijsklasse. Valspar weet dat verfprojecten met de nodige emoties gepaard kunnen gaan. Daarom doen wij er alles aan om ervoor te zorgen dat iedere klant, iedere keer weer, een perfect resultaat bereikt.”

Waardevolle toevoeging assortiment
“Valspar is een waardevolle toevoeging aan ons bestaande verfassortiment”, laat Hans van Bemmel, Hoofd Inkoop Hornbach Nederland weten. “Met de komst van Valspar bieden we consumenten en professionals het grootste aanbod in tinten en kleuren.” Uniek is de Exact Colour Matching technologie van Valspar. Daarmee is echt elke gewenste kleur leverbaar. “Op zoek naar verf in de kleur van je gordijnen, je lievelingstrui of favoriete woonaccessoire? Neem de staal of het complete product mee. De geavanceerde Valspar kleurscanner scant het product en maakt verf in exact dezelfde tint. Valspar is de enige in Europa die dit kan”, aldus Hans van Bemmel.

Over Sherwin-Williams
De naam Sherwin-Williams is mogelijk onbekend. Maar het bedrijf, dat opgericht is in 1866, heeft heel wat bekende gebouwen in de verf gezet. Zoals het Witte Huis in Washington, de Freedom Tower in New York en de Golden Gate Bridge in San Francisco. En dichter bij huis: de bekende Londense dubbeldekkers zijn voorzien van een rode verflaag van Valspar. Sherwin-Williams is uitgegroeid tot wereldmarktleider in verven en coatings. Het bedrijf heeft zijn hoofdkantoor in Cleveland, Ohio. Wereldwijd heeft het bedrijf ruim 60.000 medewerkers. Hornbach Best is het eerste verkooppunt van Valspar verf op het Europese vasteland. Introductie in andere Hornbach-vestigingen en verkoop via de webshop van Hornbach vinden later in het jaar plaats.

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).