Grote kans op inbrekers bij jou thuis

Beveiligingsexperts geven antwoord tijdens projectshow bij Hornbach

Hoe makkelijk komen inbrekers jouw woning binnen? Dat, én wat je hiertegen kunt doen, ontdek je tijdens de projectshow `Veilig Wonen’ van Hornbach. Een interactieve en gratis sessie die elk weekend in november door beveiligingsexperts gegeven wordt. Iedere vrijdag om 18.30 uur en op zaterdagen om 14.00 uur en 16.00 uur.

Nu de dagen korter worden, breekt het hoogseizoen voor inbrekers aan. Met goede beveiliging houd je deze ongewenste gasten buiten de deur. Maar welke beveiligingsproducten zijn geschikt voor jouw huis? En hoe monteer je deze zelf? Maarten Post, Marketing Manager Hornbach Nederland, laat weten: “Tijdens de projectshow Veilig Wonen geven we niet alleen tips, we gaan ook samen aan de slag en laten je zien hoe je gemakkelijk zelf jouw huis kunt beveiligen.”

Helft Nederlanders heeft inbraakpreventie niet op orde
De projectshow van de bouwmarkt is zeker niet overbodig. Uit onderzoek van de stichting Nationale Inbraakpreventie Weken (NIPW) blijkt dat de helft van de Nederlanders nog wat werk te verzetten heeft op het gebied van inbraakpreventie. Maarten Post vertelt: “35,1% van de Nederlanders is ‘onverschillig’ en verwacht niet dat er ingebroken wordt, omdat ‘er niets te halen valt’. 5,1% van onze samenleving is ‘slordig’ en vergeet met regelmaat deuren of ramen te sluiten bij het verlaten van de woning. 10,3% van de Nederlanders valt te typeren als ‘laks’. Deze groep beseft dat het goed is in actie te komen op het vlak van beveiliging, maar moet nog actie ondernemen.”

Kiezen voor de juiste beveiliging
De keuze in beveiligingsproducten is groot. Van hang-en-sluitwerk tot beveiligingscamera’s en alarmsystemen. “Wij snappen heel goed dat mensen niet weten waar ze moeten beginnen als het gaat om inbraakpreventie”, zegt Maarten Post. “Tijdens de projectshow, die ongeveer een uur duurt, hopen we daar verandering in te brengen. Onze experts geven het eerste half uur demonstraties met de verschillende producten. Daarna kunnen bezoekers vragen stellen, de producten van dichtbij bekijken en zelf aan de slag gaan. Speciale aandacht is er voor de beveiligingspakketten van WoonVeilig, die zeer goed door tests van o.a. VARA Kassa en ComputerIdee zijn gekomen”, aldus Maarten Post.

Meer informatie over de projectshow ‘Veilig Wonen’ is te vinden op de website: https://www.hornbach.nl/cms/nl/nl/actueel/projectshow/projectshow.html.

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).