Het lijkt onmogelijk, tot je het doet
HORNBACH lanceert najaarscampagne met lef
“Er is niets dat zoveel voldoening geeft als eigenhandig jouw klusproject voltooien”, vertelt Maarten Post, Hoofd Marketing & Communicatie HORNBACH Nederland. “Deze campagne laat dat zien, laat het je voelen zelf, want de trots spat ervan af. Met de campagne brengen we een ode aan al die klussers die de afgelopen maanden zijn opgestaan. Die met elk project dat zij beetpakken hun klus-skills voelen groeien en wat onmogelijk leek, mogelijk maken.”
Van kleine doe-het-zelver tot superklusheld
Die groei zien we letterlijk terug in de commercial die aan de basis van de najaarscampagne staat. Daarin start een kleine doe-het-zelver aan de ogenschijnlijk onmogelijk opgave om zijn lekkende wastafel te vervangen. Maar met een flinke dosis lef en een stevige portie doorzettingsvermogen, slaagt hij toch in zijn bijna bovenmenselijke daad: de nieuwe wasbak hangt en de doe-het-zelver groeit uit tot superklusheld, uiteraard met gevoel voor de bekende HORNBACH-humor.
Toonaangevende campagne
De crossmediale campagne start op 12 oktober. Niemand minder dan Tom Kuntz, een van de meest bekroonde regisseurs ter wereld, begeleidde de productie van de tv-commercial. En aan cameraman Hoyte van Hoytema, bekend van de Bond-film Spectre en recentelijk Tenet, de eer het spektakel vast te leggen. De digitale postproductie werd gedaan door Untold in Londen, de muziek werd verzorgd door 2WEI. “Het opzetten van zo’n gigantische productie in tijden van Corona is zeker vergelijkbaar met de durf van onze doe-het-zelver”, aldus Maarten Post. De campagne omvat daarnaast een radiocommercial, online video en display, social media en print en draait ook in Duitsland, Luxemburg, Tsjechië, Oostenrijk, Roemenië, Slowakije en Zweden.
Credits
Agentschap: HEIMAT, Berlijn
Productie: Tony Petersen Film Berlijn
Regisseur: Tom Kuntz
Camera: Hoyte van Hoytema
Muziek: 2WEI