Hornbach adviseert gebruik mondkapjes in alle vestigingen

Ook aan medewerkers en doe-het-zelvers buiten de Randstad

In reactie op de nieuwe coronamaatregelen van het kabinet, adviseert projectbouwmarkt Hornbach aan zowel medewerkers als klanten een mondkapje te dragen in alle vestigingen. Een advies dat zich niet beperkt tot de Randstad, maar voor alle vestigingen in het hele land geldt. De projectbouwmarkt scherpt ook de bestaande veiligheidsmaatregelen verder aan, in de strijd de verspreiding van het virus te beperken. Zo krijgt iedere vestiging een zogenaamde handhaver.

“We doen sinds begin maart ons uiterste best zodat onze medewerkers in deze situatie veilig kunnen werken en klanten veilig hun inkopen kunnen blijven doen”, reageert Evert de Goede, Algemeen Directeur Hornbach Nederland. “Daarbij zijn de adviezen van de overheid en het RIVM leidend. Wij adviseren onze medewerkers en klanten dan ook om voortaan een mondkapje te dragen wanneer zij de bouwmarkt binnengaan. Dat doen we in alle vestigingen in ons land, van Amsterdam tot Kerkrade en Groningen. We zetten graag een stap extra in de strijd tegen het coronavirus en zo is het ook direct voor iedereen duidelijk. Ik ga ervan uit dat iedereen het advies opvolgt”, aldus De Goede. Hornbach zag de afgelopen tijd het gebruik van mondkapjes al toenemen, ondanks dat er in de vestigingen voldoende ruimte is om goed afstand te houden. Mondkapjes voor medewerkers verzorgt de bouwmarkt, de eerste voorraad is momenteel onderweg naar de vestigingen. Klanten worden gestimuleerd in het gebruik middels flyers en informatie op de website.

Handhaver in elke bouwmarkt
Om zo veel mogelijk klanten van dienst te kunnen blijven, paste Hornbach de afgelopen maanden in rap tempo haar werkwijze aan. De Goede vervolgt: “We hebben de nodige veiligheidsmaatregelen genomen en die monitoren we continu. Zo roepen we doe-het-zelvers op om alleen te komen winkelen en reguleren we het aantal bezoekers in onze vestigingen met een strikt deurbeleid. Een speciaal aangestelde handhaver monitort, net als bij sportaccommodaties van toepassing, de 1,5 meter afstand, spreekt mensen hier actief op aan en kan bijvoorbeeld drukke gangpaden tijdelijk afsluiten. Het winkelen met een winkelwagen is verplicht en onze medewerkers maken deze na gebruik voor iedereen schoon. Met het oog op de wintermaanden stellen we paraplu’s beschikbaar, zodat klanten niet in de regen hoeven te wachten. Uiteraard houden we de voortgang nauwlettend in de gaten om, indien nodig, bij te kunnen sturen. De veiligheid van onze medewerkers en klanten staat immers altijd voorop.” Een compleet overzicht van de geldende maatregelen staat op: hornbach.nl/actueel/coronavirus.

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels vijftien vestigingen in ons land. In 2020 hebben consumenten HORNBACH voor de vijftiende keer uitgeroepen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. Ook nam HORNBACH dit jaar voor de derde keer op rij de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Instagram did not return a 200.