Hornbach alweer voor 11e keer Beste Bouwmarkt van Nederland

Consumenten roepen Hornbach uit tot ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland 2016

Als je voor de 11e keer tot Beste Bouwmarkt van Nederland wordt verkozen doe je iets heel goed. Zeker als je bedenkt dat deze landelijke publieksprijs voor retailers alweer dertien jaar bestaat. Het jaarlijkse onafhankelijke consumentenonderzoek ‘ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland’ (categorie Bouwmarkten) kent in Hornbach dan ook een terechte winnaar. Althans, dat vinden de consumenten. En laten die bij Hornbach nu net centraal staan.

Een prachtige erkenning
‘Het is natuurlijk een prachtige erkenning’, reageert Evert de Goede – directeur Hornbach Nederland – na het in ontvangst nemen van de 11e ABN AMRO Retail Jaarprijs. ‘Zeker omdat dit alweer de 11e keer is dat consumenten ons deze prijs gunnen. Alleen daarom al een prestatie van formaat. Want wij weten allemaal dat goed blijven presteren lastiger is dan goed presteren ansich.’ Hornbach kreeg de prijs toebedeeld nadat doe-het-zelvers in heel Nederland de bouwmarkten beoordeelden op verschillende verkoopaspecten zoals prijs-kwaliteitverhouding, assortiment en service. ’Net als alle jaren hiervoor, is ook deze prijs weer vooral te danken aan de inspanningen van ons deskundige en gemotiveerde medewerkers. Dit geldt voor zowel de medewerkers op de vloer die in direct contact staan met onze klanten als voor de medewerkers die hen in staat stellen dit naar volle tevredenheid te doen. Chapeau!’

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).