Hornbach newsroom Persportaal van Hornbach Nederland voor mediaprofessionals

Hornbach Amsterdam pakt groots uit

Download app en maak kans op een ontmoeting met Max Verstappen

Vrijdag 17 februari opent Hornbach om 07.00 uur haar twaalfde vestiging in Amsterdam-Sloterdijk, gelegen aan de Berchvliet 14 en langs de A5. Hiermee krijgt de hoofdstad de beschikking over een assortiment van ruim 120.000 artikelen, allemaal onder één dak. Dit viert de bouwmarkt met een lancering van een bijzondere app. Een app waarbij Max Verstappen in de introductie de hoofdrol speelt. Vrijdag 17 februari is om 09.00 uur de ‘Hornbach Challenge app’ gratis te downloaden in deze nieuwe vestiging en maken deelnemers kans op een meet & greet met de Formule 1-coureur.

Hornbach denkt graag buiten de gebaande paden, Hornbach denkt groots. Vanuit dit perspectief is de app op basis van Augmented Reality ontstaan. Want hoewel Augmented Reality in de retail steeds vaker wordt toegepast, werd de techniek nog nooit ingezet om mensen door een winkel te leiden. Tot nu, want met de app adviseert Hornbach de bezoekers over het assortiment en leidt ze hen op een ludieke wijze rond door de bouwmarkt.

Hornbach anders
“Hornbach is altijd op zoek naar innovatieve toepassingen voor onze bezoekers”, zegt Maarten Post – Marketing Manager Hornbach Bouwmarkt Nederland – hierover. “Daar zijn we groot mee geworden en dat maakt ons anders in de retail- en DHZ-branche. Deze app sluit hier perfect op aan: een originele, verfrissende manier om ons uitgebreide assortiment te presenteren. Zo worden de klanten door onze afdelingen geloodst en kunnen ze op prettige wijze kennismaken met onze producten. Naast dat de vestiging tijdens het openingsweekend van 17 februari bol staat van de activiteiten, is dit natuurlijk een sympathieke manier om onszelf aan de regio Amsterdam te presenteren.”

Max Verstappen bij Hornbach Amsterdam
Tijdens de introductie van de app legt Max Verstappen uit dat er vijf markers in de vestiging te vinden zijn. Deze vijf markers zijn te vinden tussen ruim 120.000 artikelen. Elke marker vertegenwoordigt een van de belangrijke kernwaarden van de bouwmarkt, die hiermee stuk voor stuk op interactieve wijze worden gepresenteerd. Diegenen die de markers weten te vinden en scannen, maken kans om 18 maart Max Verstappen te ontmoeten. Want uiteindelijk zullen er tien winnaars worden geselecteerd voor een meet & greet met Max Verstappen. De challenge loopt tot en met 17 maart. Kijk op www.hornbach.nl/challenge voor meer informatie.

 

 

Onderstaande gegevens zijn alleen voor persgerelateerde vragen.
Voor overige vragen (zoals over uw bestelling) kunt u terecht bij het contactformulier.


Hornbach Bouwmarkt Nederland
Maarten Post
Telefoon: 030 - 266 98 98
E-mail: maarten.post@hornbach.com
Van Hulzen Communicatie
Fenna Zwerver
Telefoon: 071 - 560 20 60 / 06 - 42 600 279
E-mail: hornbach@vanhulzencommunicatie.nl
Over HORNBACH
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 24.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels zeventien projectbouwmarkten en één HORNBACH Vloeren vestiging in ons land. In 2022 riepen consumenten HORNBACH voor de zestiende keer uit tot Beste Bouwmarkt van Nederland. Ook nam HORNBACH dit jaar voor de vijfde keer op rij de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. HORNBACH kreeg in februari 2022 opnieuw het predicaat Laagste Prijs van de Consumentenbond, de bouwmarkt is 11% goedkoper dan het gemiddelde. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie (ook na aankoop), deskundig advies, uitgebreide service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (je grijpt nooit mis).
Lees ook ...

Volg Hornbach:

Instagram
Instagram has returned invalid data.

Volg ons

Social wall