HORNBACH newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

Hornbach Best tevreden over ontwikkeling

Jarige bouwmarkt alweer een jaar in Noord-Brabant actief

Morgen is het een jaar geleden dat Max Verstappen verscheen op de opening van Hornbach Best. Beide stonden toen op het punt van beginnen: Max aan zijn carrière in de Formule 1, Hornbach met een vestiging in het hart van Noord-Brabant. De verjaardag van Hornbach Best is een goed moment om te vertellen hoe het met de Noord-Brabantse vestiging is gesteld. De ontwikkelingen en prognoses zijn gunstig. De bouwmarkt kijkt dan ook vol vertrouwen richting de toekomst.

“Het is prettig te constateren dat bezoekers ons steeds beter weten te vinden”, zegt Jos van de Gun – vestigingsmanager Hornbach Best – over de ontwikkelingen rondom de vestiging. “Hornbach als bouwmarkt bleek hier in de regio namelijk nog niet zo bekend. Gelukkig betekent dit niet onbemind en merken we dat steeds meer Noord-Brabanders bekend raken met onze producten en waarvoor wij staan. Dit zien we terug in de stijgende lijn in zowel klantaantallen als bestedingen. Verder is onze drive-in volop in beweging, doordat zzp’ers nu weten dat ze voor grote aankopen en complete projecten bij ons terechtkunnen. Bovendien zien we een duidelijke stijging in de verkoop van complete badkamers en keukens, van sloop tot eindmontage.”

Klantenbinding
De laagste prijs en de deskundigheid van het personeel zijn niet de enige kenmerken waarmee Hornbach Best zich probeert te onderscheiden. “We doen in Best veel aan klantenbinding, omdat wij het belangrijk vinden dat mensen ons zien als meer dan een bouwmarkt alleen. Dit doen we door constant in beweging te zijn en voor onze klanten veel te organiseren en onze kennis te delen. We geven themaworkshops, zoals pompoen snijden voor kinderen voor Halloween. Er zijn interieuradviesdagen voor bezoekers waarin ze een uur lang advies krijgen over de inrichting van hun huis. En elke maand is er een andere projectshow in onze vestiging. Tijdens de projectshow leggen we aan klanten uit hoe eenvoudig het bijvoorbeeld is om zelf laminaat te leggen of om zelf een badkamerkraan te vervangen. We leggen het eerst uit, en dan kunnen ze het zelf doen. Het draait allemaal om het creëren van binding met klanten, binding met personeel. De rest gaat dan vanzelf”, zegt Jos van der Gun.

Zonnige toekomst
“Ja, we zijn tevreden en zien de toekomst vol vertrouwen tegemoet. Zeker met zo’n grote, dynamische stad als Eindhoven in onze achtertuin. Waar wij over vijf jaar staan? Altijd lastig te zeggen, maar beweren dat wij met onze online activiteiten dan een grote slag hebben geslagen en onze expertise als projectspecialist meer gezicht hebben gegeven, dat durf ik wel.”      

 

Lees ook ...