Hornbach boort door de ziel
Najaarscampagne bouwmarkt in teken van levensvraag
“Een tuin naar eigen romantische sferen bedacht, een zelf gelegde tegelvloer of een volledig met eigen handen verbouwde woning zijn heel persoonlijke nalatenschappen waar je trots op kunt zijn”, verklaart Michel van Slingerland, marketingmanager bij Hornbach, het uitgangspunt van deze najaarscampagne. “Ze zijn voorzien van de signatuur en de nagedachtenis van de klusser. Die laat zijn sporen achter, waardoor zijn familie en vrienden zich hem of haar herinneren. Dat gevoel proberen we met deze spot los te maken. Een zoon die met zijn vader een herinnering heeft gebouwd, wie kent of voelt dat niet?”
Sporen achterlaten
Het verhaal van de nieuwe reclamespot in vogelvlucht: de kijker maakt kennis met Emile, de hoofdpersoon in de spot, die herbeleeft hoe hij lang geleden samen met zijn vader een indrukwekkende trap maakte. De aanblik van die trap roept diepe herinneringen op bij de hoofdrolspeler. Een moment waarin hij helemaal opgaat en waarbij hij wordt overweldigd door emoties. “Met deze commercial, waarmee we de kijkers natuurlijk ook gewoon willen vermaken met mooie beelden en goed acteerwerk, wagen we ons aan een lastig, maar onvermijdelijk thema”, stelt Van Slingerland. “Het toont het thema klussers in een veel grotere dimensie. Het gaat om betekenis, behoud, herinnering. Tegelijkertijd roepen we de klussers op hun sporen achter te laten. Wat je achterlaat, is de blijvende waarde van het tastbare, wat je zelf met je blote handen heb gemaakt! En wat je met zorg en kwaliteit bouwt, zal altijd voor jou spreken.”
De campagne is bedacht door HEIMAT, het reclamebureau van Hornbach. De tv-spot is opgenomen onder regie van de Belg Koen Mortier. CZAR Film was verantwoordelijk voor de productie.
Een tuin naar eigen romantische sferen bedacht, een zelf gelegde tegelvloer of een volledig met eigen handen verbouwde woning zijn heel persoonlijke nalatenschappen waar je trots op kunt zijn.
Michel van Slingerland, marketingmanager Hornbach Nederland