Hornbach newsroom Persportaal van Hornbach Nederland voor mediaprofessionals

Hornbach Bouwplaats krijgt vervolg

Bouwmarkt zet verder in op beleving: evenementen sleutel tot succes

Afgelopen zaterdag organiseerde Hornbach de allereerste editie van de Hornbach Bouwplaats. Een spectaculair klusevenement voor jong en oud, waarmee de projectbouwmarkt voor absolute klusbeleving gaat. Doe-het-zelvers van Groningen tot Limburg wisten het speciaal ingerichte festivalterrein in Amsterdam te vinden. Hoogtepunt van de dag was de finale van de wedstrijd `Beste Klusser van Nederland’.

“Leuk en genieten. Dat was het op de Hornbach Bouwplaats”, vertelt Maarten Post, Marketing Manager Hornbach Nederland. “Voor doe-het-zelvers is een festival als dit echt een meerwaarde gebleken. Naast gezelligheid, nieuwe mensen ontmoeten en de nieuwste klusgadgets werden er onderling ook klustips uitgedeeld.”

Bouwmarkt gaat voor beleving
Met zes keer per jaar een nieuwe projectshow – een miniworkshop over een specifiek project -, de Hornbach Kinderwerkplaats en een jaarlijkse Woman at Work-projectavond door het hele land, is beleving een speerpunt van de bouwmarkt. Met de organisatie van een eigen festival gaat Hornbach een stap verder. Een strategische keuze, in lijn met de visie die de bouwmarkt heeft om alle Nederlanders fan te maken. Maarten Post vervolgt: “We zijn dit jaar bescheiden gestart en stelden 500 gratis tickets beschikbaar. De opkomst was boven verwachting. We willen het evenement de komende jaren dan ook sterk laten groeien. Beleving is belangrijker dan ooit om een plek in het hart van consumenten te veroveren. Daar gaan we voor!”

Bloedstollende finalestrijd
Hoogtepunt van het evenement was de finale van de wedstrijd ‘Beste Klusser van Nederland’. Afgelopen weken konden klushelden uit alle hoeken van het land zich via regionale voorrondes plaatsen. Op de Hornbach Bouwplaats gingen zij de strijd met elkaar aan. De elementen aarde, wind, vuur en water vormden het decor van een spectaculaire afvalrace met verschillende proeven. Rauf Morad uit Vlaardingen ging met de titel en de felbegeerde Gouden Hamer naar huis. De 36-jarige elektrotechnicus wint naast de eeuwige roem ook landelijke faam. Hij zal te zien zijn op billboards en abri’s door heel Nederland en in advertenties in kranten en bladen. Post besluit: “Een ode aan de Nederlandse klusser, want daar zijn wíȷ́ fan van!”

Credits
Naar een idee van: HORNBACH Bouwmarkt Nederland
Organisatie: Fjuze
Eventpartners: Dumpert, Gardena, Boels Rental en Bison

Onderstaande gegevens zijn enkel voor persgerelateerde vragen.
Voor overige vragen (zoals over uw bestelling) kunt u terecht bij het contactformulier.


Hornbach Bouwmarkt Nederland
Maarten Post
Telefoon:030 - 266 98 98
E-mail:maarten.post@hornbach.com
Van Hulzen Communicatie
Ilse Mijnders
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 426 00 456
E-mail:hornbach@vanhulzencommunicatie.nl
Over HORNBACH
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).
Lees ook ...

Volg Hornbach:

Twitter
Social wall
Facebook
Social wall