Hornbach claimt de ochtend

Najaarscampagne vanaf morgen op tv

Rust. Stilte. De allereerste zonnestralen. De vroege morgen is magisch. In haar nieuwste campagne brengt bouwmarktketen Hornbach dat in beeld én legt ze beslag op het meest fascinerende moment van de dag. Een moment dat is voorbehouden aan klussers die voor dag en dauw opstaan om hun project met beide handen aan te pakken: ‘De ochtend is van ons’.

“Die vroege uurtjes, wanneer de grote meerderheid van ons land nog op één oor ligt, dát is het moment van klussers”, vertelt Maarten Post, Marketing Manager Hornbach Bouwmarkt Nederland. “Een project beetpakken is niet voor iedereen weggelegd. Het is tijdrovend, vereist discipline en gedrevenheid. Iets wat onze klussers in zich hebben. Deze campagne is opnieuw een ode aan al die gemotiveerde doe-het-zelvers. De ochtend is van hen.”

Stilte
Een tv-commercial vormt de basis van de nieuwe campagne. Anders dan we van Hornbach gewend zijn, is deze er een zonder waanzin, lawaai of zweet. Hoofdrolspelers nemen je mee naar een voor hen epische plek: de bouwplaats. Ze pauzeren op het moment dat de nieuwe dag aanbreekt en genieten van de hypnotische stilte die alleen is weggelegd voor degenen die hun werkdag vroeg beginnen. Daar wil je als kijker bij zijn, je onderdompelen in de schilderachtige wereld en je laten meeslepen door de muziek die speciaal voor de commercial gecomponeerd is.

De commercial is vanaf 29 september te zien op tv. De campagne wordt crossmediaal ingezet, met uitingen via radio, out of home, online video en display, social media en print.

Credits:
Agentschap: HEIMAT, Berlijn