Hornbach doneert € 3000,- aan Stichting Vrienden van het Sophia

600 virtuele kaarsjes van Hornbach voor nieuw kinderthoraxcentrum

Stichting Vrienden van het Sophia heeft vandaag gisteren een cheque donatie van 3.000 euro ontvangen. Bouwmarktketen Hornbach opende onlangs in Nieuwerkerk aan den IJssel haar tiende vestiging en wil het Sophia Kinderziekenhuis graag laten meedelen in de feestvreugde. Namens Hornbach overhandigden Charles van Geenen (vestigingsmanager) en Michel van Slingerland (marketingmanager) de cheque aan Prof. Dr. Johan de Jongste, kinderlongarts, hoofd KinderthoraxcentrumTanja de Koning van Stichting Vrienden van het Sophia.

“Als we ergens een vestiging openen, willen we een bijdrage leveren aan lokale goede doelen”, vertelt Charles van Geenen. “Een goed gebruik, dat al jaren bestaat in ons familiebedrijf. We zijn er trots op dat we Vrienden van het Sophia een financieel steuntje in de rug kunnen geven.”

Voorafgaand aan de overhandiging van de cheque werd eerst symbolisch één kaarsje aangestoken. HHet gedoneerde bedrag komt namelijk ten goede aan de traditionele jaarlijkse actie ‘Lichtjes voor Sophia’. Voor elke in de decembermaand gedoneerde € 5,- gaat er een lichtje branden in een virtuele kerstboom (www.lichtjessophia.nl). In totaal branden er namens Hornbach sinds vandaag 600 lichtjes in deze boom. De opbrengst van de lichtjesactie wordt besteed aan ontwikkeling van het in 2016 te openen kinderthoraxcentrum. In dit centrum krijgen kinderen met ernstige aandoeningen aan hart, longen en/of luchtwegen in de toekomst een optimale behandeling.

Prof. Dr. Johan de Jongste, kinderlongarts, hoofd KinderthoraxcentrumTanja de Koning, medewerker van Vrienden van het Sophia is heel blij met de cheque van Hornbach: “Fantastisch dat Hornbach het jarige Sophia en het Sophia Kinderthoraxcentrum een warm hart toedraagt. Want als we straks beter begrijpen waarom kinderen ziek worden, kunnen we deze ziekten beter voorkomen en behandelen.”

Prof. Dr. Johan de Jongste, kinderlongarts, hoofd Kinderthoraxcentrum

Over Stichting Vrienden van Sophia

Stichting Vrienden van het Sophia is de fondsenwervende instelling van het Sophia. Stichting Vrienden financiert met hulp van donateurs/gevers extra wetenschappelijk onderzoek gericht op het verbeteren van behandelmethoden. Daarnaast ondersteunt Stichting Vrienden projecten die erop gericht zijn om het verblijf van patiëntjes en hun ouders in het Sophia zo aangenaam mogelijk te maken. Zoals een aantrekkelijke ‘aankleding’ van het ziekenhuis, speelgoed, ontspanningsmogelijkheden en kleur en sfeer in de gangen. Iedere gift wordt voor 100% besteed aan projecten in het Sophia. De kosten voor de fondsenwerving worden betaald door het Sophia Kinderziekenhuis Fonds.

Dit jaar viert het Sophia Kinderziekenhuis het 150 jarig bestaan. Dit bijzondere jaar wordt groots afgesloten met de traditionele Lichtjes voor Sophia actie.

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 135 jaar en meer dan 15.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu zestien jaar en telt het inmiddels tien vestigingen. HORNBACH won in 2013 voor de achtste keer de Retail Jaarprijs, in de categorie `Beste Bouwmarkt van Nederland’. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (120.000 artikelen) en grote voorraden (50.000 artikelen).