HORNBACH Duiven bereikt hoogste punt

Deuren bouwmarkt open in voorjaar van 2020

Op bedrijventerrein Centerpoort-Nieuwgraaf in Duiven wordt hard gebouwd aan de vijftiende Nederlandse Hornbach-vestiging. Het is de eerste bouwmarkt van de Duitse doe-het-zelfketen in Gelderland. Inmiddels is het hoogste punt van de bouw bereikt. Daarmee ligt Hornbach op schema voor de opening in het voorjaar van 2020.

“De bouw verloopt soepel” vertelt Evert de Goede, algemeen directeur Hornbach Nederland. “In december is de eerste paal geslagen. Inmiddels staat de stalen constructie van de bouwmarkt als een huis. De dakdekker is inmiddels begonnen. Tegelijkertijd wordt er buiten gewerkt aan de parkeerplaats en ook zie je aan de zijkanten van het pand al de kleuren van HORNBACH goed zichtbaar. We liggen ruim op schema voor de opening.”

Tuincentrum en drive-in
Hornbach Duiven is gunstig gelegen langs de A12 en eenvoudig bereikbaar via afrit 27, Westervoort. Met een oppervlakte van circa 16.500m2belooft Hornbach Duiven dé plek voor klussend Arnhem en omstreken te worden. In de splinternieuwe bouwmarkt zijn straks 120.000 verschillende artikelen te verkrijgen. Bovendien beschikt de vestiging ook over een tuincentrum, dierenafdeling en drive-in. Hornbach Duiven is de eerste bouwmarkt van de Duitse keten in Gelderland, maar daar blijft het niet bij. Op de planning staan ook vestigingen in Apeldoorn en Nijmegen.

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2019 voor de veertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).