Hornbach newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

Hornbach eindelijk in Overijssel

Voorbereidingen opening zijn gestart

Hornbach bouwt verder aan de toekomst. Dit keer wordt de provincie Overijssel verrijkt met een vestiging. Een primeur voor de regio én voor de bouwmarkt. Na de opening van Amsterdam en Den Haag wordt het voor de bouwmarkt alweer de veertiende vestiging in het land. De nieuwe winkel zal verrijzen aan de Blaloweg (hoek Katwolderweg) in Zwolle. Een goed bereikbare locatie nabij de A28. De opening staat voor begin 2018 gepland.

“Bloed, zweet en tranen, maar het is ons gelukt: we gaan aan de slag met het bouwen van onze veertiende vestiging in Zwolle”, zegt Evert de Goede, algemeen directeur Hornbach Bouwmarkt Nederland. “De beste bouwmarkt van Nederland hoort voor iedereen binnen handbereik te zijn, dus wat dat betreft is dit een mooie stap met de komst van Hornbach naar deze provincie”, lacht Evert. “Voor ons is dit een mooie kans. Want een fysieke vestiging maakt nog altijd het verschil en onze kracht ligt juist in het directe contact met de klant. De nieuwe vestiging in Zwolle is goed voor de lokale werkgelegenheid, doordat we ruim 150 directe en 150 indirecte arbeidsplaatsen creëren. Wij staan daarom te popelen onze meerwaarde ook in deze regio te tonen. Maar wanneer de mensen écht niet kunnen wachten, zijn ze nu al welkom in onze webshop die 24/7 geopend is.”

Tuincentrum en drive-in
De vestiging op het bedrijventerrein Voorst krijgt een vloeroppervlakte van circa 15.000 vierkante meter met 440 parkeerplaatsen. De bouwmarkt wordt gesitueerd bij de kruising van de Blaloweg en Katwolderweg en wordt opgeleverd inclusief tuincentrum en drive-in. De drive-in is een ideale manier voor professionele klusbedrijven en particuliere klanten om grote en zware spullen in te laden, doordat auto’s en busjes eenvoudig naar binnen kunnen rijden.

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 24.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels zeventien projectbouwmarkten en één vestiging HORNBACH Vloeren in ons land. In de afgelopen zestien jaar werd HORNBACH vijftien keer verkozen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. In 2021 riepen consumenten HORNBACH.NL voor de vierde keer uit tot Beste Webshop in de categorie bouwmarkten. HORNBACH kreeg in februari 2022 opnieuw het predicaat Laagste Prijs van de Consumentenbond, de bouwmarkt is 11% goedkoper dan het gemiddelde. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie (ook na aankoop), deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Instagram has returned invalid data.