HORNBACH gaat in campagne op zoek naar ‘De Beste Klusser van Nederland 2024’
Strijd is losgebarsten, finale wordt uitgezonden bij RTL 7 op 23 en 30 november, 18.00 uur
“Nederland klusland”, zegt Maarten Post, Hoofd Inkoop & Marketing van HORNBACH, kort maar krachtig. “Onder de noemer van “de beste klussers kopen in bij de beste bouwmarkt”, is er maar 1 bouwmarkt die deze prijs kan uitreiken. Elke dag weer ontvangen we vele klussers in onze bouwmarkten. Ze vinden bij ons alles wat ze nodig hebben om de grootste en meest creatieve projecten te realiseren. Het zijn de ‘normaalste’ mensen die met blote handen de grootste resultaten bereiken. Wij vinden dat deze helden het grootst mogelijke podium en alle eer verdienen. En dat krijgen ze met ‘De Beste Klusser van Nederland’, de competitie die HORNBACH dit jaar voor de zevende keer organiseert. Na een bloedstollende voorronde volgt de eindstrijd in een spannend tv-format en kan heel Nederland de 40 beste klussers van Nederland bij RTL in actie zien. Bloed, zweet, tranen, tegenslagen en overwinningen volgen elkaar in hoog tempo op als de deelnemers met liefde en met blote handen uitdagende klusprojecten aanpakken. En dat gaat gepaard met veel humor, vakmanschap en kennis.”
Nieuwe samenwerking met RTL & Ad Alliance
Tijdens de competitie gaat de beste bouwmarkt van Nederland op zoek naar, de naam zegt het al, de beste klusser van Nederland. Bij die zoektocht staan de klussers en hun projecten centraal. Elk jaar wordt de strijd groter en indrukwekkender. Dit jaar gaat HORNBACH hiervoor een bredere samenwerking aan met RTL en Ad Alliance en wordt de eindstrijd als onderdeel hiervan op RTL 7 uitgezonden. Jan Bartelings, Content & Business Manager bij RTL zegt hierover: HORNBACH is een merk met een bijzondere ambitie. We zijn dan ook verheugd dat we vanuit RTL 7 met HORNBACH een samenwerking hebben kunnen vormgeven die deze ambitie belichaamt. Niet alleen gaat HORNBACH in hun tv-programma op zoek naar ‘De Beste Klusser van Nederland’, ook lanceren we aansluitend het miniformat ‘Klushelden’ van 1 minuut dat in de avond op RTL 7 te zien is. Hierin belichten we klussers uit Nederland die gewoon ogen, maar buitengewone klusprojecten hebben weten te realiseren. Een samenwerking die goed bij de merken past en veel moois voor de toekomst belooft.
Landelijke multimediale campagne
In oktober riep HORNBACH zoveel mogelijk heldhaftige doe-het-zelvers en klusprofessionals op om zich in te schrijven voor ‘De Beste Klusser van Nederland 2024’. Daarvoor zette de grootste doe-het-zelf-keten van Nederland een landelijke multimediale mediacampagne in met tv, radio, Out of Home, print en digitale media. Alle klussers konden via de campagnepagina www.debesteklusservannederland.nl foto’s en video’s uploaden van hun ultieme klusprojecten die ze met eigen handen hebben gemaakt. De 40 deelnemers die met hun inzending de meeste indruk maakten, gaan eind november de strijd met elkaar aan tijdens de finale die in twee delen te zien is bij RTL 7. Op zaterdag 23 november om 18.00 uur wordt het eerste deel uitgezonden en de spannende ontknoping volgt op zaterdag 30 november op hetzelfde tijdstip. Een vakjury bepaalt dan wie de winnaar wordt en de felbegeerde titel, eeuwige roem en de ‘Gouden Hamer’ in ontvangst mag nemen.
Credits
Creatie & productie: ICP
Media: RTL & Ad Alliance
Social: Dorst & Lesser
Mediabureau: Mediaplus
PR: Van Hulzen Communicatie