hornbach_najaarscampagne-laatjeprojectvoorjespreken_5

Hornbach gaat op alternatieve toer

Najaarscampagne bouwmarktketen maakt er weinig woorden aan vuil

Laat je project voor je spreken. Vanuit die gedachte start Hornbach maandag 1 september haar najaarscampagne op televisie. De 30 seconden versie van de commercial is vanaf nu te bekijken op YouTube: http://youtu.be/2v38z1IuArE. Fans krijgen vrijdag de primeur van de langere versie van de commercial (een mini film van 100 seconden) op www.facebook.com/hornbach.nl en op het YouTube-kanaal van deze bouwmarkt. Hornbach wil met deze spot het signaal afgeven dat er niets mis is met eigenzinnigheid. Sterker nog, dat het niet uitmaakt wat anderen denken. Doe vooral wat je gevoel je ingeeft.

De campagne is bedacht door HEIMAT, het reclamebureau van Hornbach. De titel van de nieuwe tv-spot is `Laat je project voor je spreken’ en gaat over een pubermeisje in gothic style. Op school is ze een einzelgänger die moeilijk lijkt te kunnen aarden tussen keurige klasgenootjes. Ook op straat wordt ze door buurtgenoten met de nek aangekeken, maar eenmaal thuis, op het tuinpad, blijkt dat er in elk geval één iemand is op wie ze kan bouwen. En dat is die man op de ladder: haar vader.

Geen project is te gek

De najaarscampagne sluit naadloos aan op de filosofie van Hornbach klussers te laten geloven in zichzelf. “Zie deze tv-spot als een bewijs van vertrouwen in iedereen”, legt Michel van Slingerland, marketingmanager bij Hornbach, uit. “Over een project waar met hart en ziel aan is gewerkt, hoef je niets uit te leggen. Dat spreekt voor zich. Met deze nieuwe campagne willen wij klussers op het hart drukken dat geen project te gek is als ze er zelf in geloven. Deze mensen mogen trots zijn op wat ze met eigen handen voor elkaar hebben gekregen. En het resultaat moeten ze vooral aan iedereen laten zien. Show, don’t tell!”

De najaarscampagne sluit naadloos aan op de filosofie van Hornbach klussers te laten geloven in zichzelf. Zie deze tv-spot als een bewijs van vertrouwen in iedereen.
Michel van Slingerland, marketingmanager Hornbach Nederland

vanhulzen•gummo•kicks
Tom Lebrechthausen
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 5430 5163
E-mail:hornbach@vhgk.nl
Het van oorsprong Duitse familiebedrijf is in 1877 opgericht en sindsdien uitgegroeid tot een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. In 1997 opende HORNBACH de eerste Nederlandse vestiging in Zaandam. Inmiddels is dit aantal vertienvoudigd en met succes. HORNBACH won al meerdere malen de prestigieuze Retail Jaarprijs in de categorie “Beste Bouwmarkt van Nederland”. De basis van de succesvolle formule HORNBACH zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, een enorm assortiment, grote voorraden, deskundig advies en competente service. Elke dag, voor elke klant, voor elk project. Er is altijd iets te doen.