Hornbach geeft online tuinadvies

Ontwerpers adviseren en maken tuinschets op afstand

De zon schijnt volop. Hoogste tijd dus om de tuin op de schop te nemen en zomer-proof te maken. Voor wie dat graag zelf doet, maar niet weet waar te beginnen organiseert Hornbach online tuinadviesgesprekken. Tussen 22 mei en 8 juni zitten onafhankelijke tuinontwerpers klaar achter hun computer. Ze geven digitaal advies en maken een tuinschets op afstand, nu aangeraden wordt fysiek contact zo veel mogelijk te beperken vanwege het coronavirus.

“Er is niets mooier dan genieten van de zomer in je eigenhandig opgeknapte tuin”, vertelt Maarten Post, marketingmanager  enthousiast. “Daarom organiseren we ieder jaar Tuinadviesdagen. Vanwege het coronavirus en de oproep zo veel mogelijk thuis te blijven, geven we dat advies dit jaar online. Na succesvolle eerste gesprekken begin april, organiseren we nu extra online adviesgesprekken. We hebben onafhankelijke tuinontwerpers in huis die meedenken over jouw project: de indeling, materiaalgebruik en beplanting. In het adviesgesprek bespreken ze alle wensen en gaan aan de slag met een tuinschets. Het resultaat? Een concreet plan waarmee je gemakkelijk zelf tot uitvoering kunt overgaan.”

Voorbereiden en inschrijven
Om het maximale uit het tuinadviesgesprek te halen, raadt Maarten Post aan foto’s van de tuin bij de hand te houden en alvast na te denken over de mogelijkheden. “Kijk bijvoorbeeld op www.hornbach.nl/leven waar we tips voor een insect vriendelijke tuin delen. Zo help je meteen mee de biodiversiteit te vergroten.” Vanwege het beperkte aantal plaatsen is aanmelden voor het adviesgesprek verplicht. Dat kan tot en met 21 mei eenvoudig via de website www.hornbach.nl/tuinadvies. De adviesgesprekken vinden plaats tussen 22 mei en 8 juni en worden in overeenstemming met klanten ingepland. De kosten bedragen € 25,-.