Hornbach geeft van alle grote bouwmarkten het beste advies

Directe concurrenten scoren beduidend lager

Onder de grote bouwmarkten scoort Hornbach het beste als het gaat om de kennis van de medewerkers en het advies aan klanten. Dit blijkt uit het maandelijkse WoonOmnibus-onderzoek van USP Marketingconsultancy, uitgevoerd onder ruim duizend consumenten.

Het advies bij Hornbach werd gemiddeld met een 7,6 beoordeeld door consumenten die in de afgelopen twaalf maanden een bouwmarkt bezochten. In de eindstand van het onderzoek moet Hornbach alleen de kleinschalige servicemarkt Hubo (score 7,7) voor zich dulden. De overige grootschalige bouwmarkten blijven beduidend achter. “Wij zijn enorm blij met dit resultaat”, zegt marketingmanager Michel van Slingerland. “Deskundig advies aan klanten is immers één van de pijlers waarmee we ons willen onderscheiden.”

Uit de onderzoeksresultaten blijkt verder dat klanten het meeste behoefte aan advies hebben bij het verplaatsen of verbouwen van een badkamer (30%), het plaatsen van een dakkapel (28%) en het plaatsen of vervangen van een keuken (25%). “Maar ook iemand die voor het eerst een gordijnrail ophangt of een dakrand wil schilderen, helpen we graag op weg”, besluit Van Slingerland.

Deskundig advies aan klanten is één van de pijlers waarmee we ons willen onderscheiden.
Michel van Slingerland, marketingmanager bij Hornbach Nederland

Iemand die voor het eerst een gordijnrail ophangt of een dakrand wil schilderen, helpen we graag op weg.
Michel van Slingerland, marketingmanager bij Hornbach Nederland

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).