Hornbach Geleen bouwt aan de toekomst

Heropbouw huidige tuincentrum start 16 augustus

Op de plaats waar nu alleen een tuincentrum staat, verrijst straks een volwaardige projectbouwmarkt volgens het Hornbach-concept. De inwoners van Geleen en omstreken zijn komend jaar naast een tuincentrum dus een regionale projectbouwmarkt rijker. Hornbach Geleen bestaat na de verbouwing uit een volwaardige projectbouwmarkt met een nieuw tuincentrum, een dierenafdeling en een afhaalcentrum. Vanaf zaterdag 16 augustus is het tuincentrum aan de Einighauserweg 101 gesloten om sloopwerkzaamheden van het huidige, verouderde pand mogelijk te maken. Vanaf vandaag zijn er aangepaste openingstijden, van 09.00 tot 18.00 uur, en boven op de vaste lageprijsgarantie nog eens kortingen tot 75%.

Deze zomer wordt het huidige tuincentrum afgebroken om vanaf oktober het nieuwe gebouw te laten verrijzen. De nieuwe Hornbach Geleen is naar verwachting in het najaar van 2015 klaar voor gebruik. In de tussenliggende periode kunnen klanten terecht bij Hornbach in Kerkrade.

Vaste lage prijzen en ruim assortiment

Op het terrein van ruim 17.000 m2 komen een projectbouwmarkt, een tuincentrum en zelfs een afhaalcentrum om met de auto of werkbusje bouwmaterialen in te laden. De parkeerplaats biedt plek voor 480 auto’s. “Klussers uit deze regio kunnen vanaf volgend jaar bij Hornbach Geleen terecht voor deskundig advies, vaste lage prijzen en een assortiment dat ruim vijf keer zo groot is als bij de gemiddelde bouwmarkt”, vertelt Evert de Goede, Algemeen Directeur Hornbach Nederland. “Dat Hornbach aan de vooravond van deze wederopbouw tot 75% korting geeft, is ons cadeau aan alle mensen hier die zo lang hebben uitgekeken naar een volwaardige projectbouwmarkt van Hornbach!”

Evert de Goede, algemeen directeur Hornbach Bouwmarkt Nederland

Klussers uit deze regio kunnen vanaf volgend jaar bij Hornbach Geleen terecht voor deskundig advies, vaste lage prijzen en een assortiment dat ruim vijf keer zo groot is als bij de gemiddelde bouwmarkt.
Evert de Goede, algemeen directeur Hornbach Bouwmarkt Nederland

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).