Hornbach genomineerd voor Beste Werkgever 2011

Hornbach behoort volgens onderzoeksbureau Effectory tot de vijftig beste werkgevers van Nederland. De bouwmarktketen staat nu op de nominatie om in september de beste werkgever van Nederland te worden. Een opmerkelijke prestatie. Vooral omdat de bouwmarktketen dit jaar pas voor het eerst meedeed aan het onderzoek.

De Beste Werkgevers-verkiezing vormt een objectieve norm voor goed werkgeverschap. Organisaties verdienen een positie op de ranglijst, gebaseerd op gedegen onderzoek onder hun eigen medewerkers. Organisaties die boven de norm van 7,3 scoren, worden in de lijst opgenomen. Eind september maakt Effectory bekend welke organisatie landelijk gezien het beste heeft gescoord en zich Beste Werkgever 2011 mag noemen.

Opsteker

“Wij zien deze nominatie als een opsteker dat we op de goede weg zijn met ons HR-beleid”, zegt HR-manager Chris van den Akker van Hornbach. “We hebben de laatste tijd meer ingestoken op de rol van HR als businesspartner binnen de organisatie en het versterken van ontwikkelingsmogelijkheden. We zien nu in het onderzoek van Effectory terug dat onze aanpak positief wordt ontvangen door ons personeel. De komende tijd gaan we ons HR-beleid verder versterken met onder andere vitaliteitsmanagement en verzuimmanagement. Daarmee hopen we ook in de toekomst bij de beste werkgevers te kunnen blijven behoren.”

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).