Hornbach newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

Hornbach genomineerd voor Beste Werkgever 2011

Hornbach behoort volgens onderzoeksbureau Effectory tot de vijftig beste werkgevers van Nederland. De bouwmarktketen staat nu op de nominatie om in september de beste werkgever van Nederland te worden. Een opmerkelijke prestatie. Vooral omdat de bouwmarktketen dit jaar pas voor het eerst meedeed aan het onderzoek.

De Beste Werkgevers-verkiezing vormt een objectieve norm voor goed werkgeverschap. Organisaties verdienen een positie op de ranglijst, gebaseerd op gedegen onderzoek onder hun eigen medewerkers. Organisaties die boven de norm van 7,3 scoren, worden in de lijst opgenomen. Eind september maakt Effectory bekend welke organisatie landelijk gezien het beste heeft gescoord en zich Beste Werkgever 2011 mag noemen.

Opsteker

“Wij zien deze nominatie als een opsteker dat we op de goede weg zijn met ons HR-beleid”, zegt HR-manager Chris van den Akker van Hornbach. “We hebben de laatste tijd meer ingestoken op de rol van HR als businesspartner binnen de organisatie en het versterken van ontwikkelingsmogelijkheden. We zien nu in het onderzoek van Effectory terug dat onze aanpak positief wordt ontvangen door ons personeel. De komende tijd gaan we ons HR-beleid verder versterken met onder andere vitaliteitsmanagement en verzuimmanagement. Daarmee hopen we ook in de toekomst bij de beste werkgevers te kunnen blijven behoren.”

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 24.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels zeventien projectbouwmarkten en één vestiging HORNBACH Vloeren in ons land. In de afgelopen zestien jaar werd HORNBACH vijftien keer verkozen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. In 2021 riepen consumenten HORNBACH.NL voor de vierde keer uit tot Beste Webshop in de categorie bouwmarkten. HORNBACH kreeg in februari 2022 opnieuw het predicaat Laagste Prijs van de Consumentenbond, de bouwmarkt is 11% goedkoper dan het gemiddelde. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie (ook na aankoop), deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Instagram has returned invalid data.