Hornbach Den Haag Ypenburg geopend

Hele weekend feest bij nieuwe projectbouwmarkt langs A13

Onder grote belangstelling heeft Hornbach vandaag de deuren geopend van haar dertiende vestiging in Den Haag Ypenburg, langs de A13. Direct na de openingshandeling stroomde het publiek om 07.00 uur binnen. “Geweldig om nu ook gevestigd te zijn in een van de grootste en belangrijkste steden van het land”, zegt Evert de Goede, algemeen directeur van Hornbach Nederland. “We hebben lang naar dit moment uitgekeken en dat het nu zover is, maakt ons heel trots.”

Algemeen directeur Evert de Goede kijkt met plezier en voldoening terug op de openingsdag. “In de zomer van 2016 werd de eerste paal de grond in geslagen, dus het geeft een goed gevoel om de periode van opbouwen af te sluiten met zo’n feestelijke opening. Ik kan me ook goed voorstellen dat klussend Den Haag stond te trappelen om hier binnen te stappen. Daar gaat het uiteindelijk allemaal om.”

Openingsactiviteiten
Hornbach Den Haag viert deze langverwachte opening het hele weekend met activiteiten voor jong en oud. Zo komt Brandweerman Cor langs voor brandpreventie, zijn er stylisten aanwezig voor advies voor de inrichting van de woning, maar ook de tuin, en kunnen er zelf fietskratten getimmerd worden. En ook kinderen zijn van harte welkom, want speciaal voor de allerkleinste klussers is er een Kinderwerkplaats ingericht. Kijk voor meer informatie en het volledige programma op hornbach.nl/denhaag

Den Haag groeit
Den Haag groeit. Begin dit jaar stond de teller al op 524.000 inwoners. De bevolking in Den Haag is in 2016 gegroeid met maar liefst 8,6% (landelijk 6,4%). Vooral door geboorte nam de bevolking toe. De verwachting is dat de groei van inwoners in de leeftijd van 0-20 jaar nog verder zal toenemen. Gezinsuitbreiding betekent verhuizen en klussen. Ook zal het aantal eenpersoonshuishoudens in de komende jaren sterk toenemen. Starters gaan de woningmarkt betreden. Natuurlijk is er ook sprake van vergrijzing, maar op een veel lager niveau dan nationaal. “Kortom, de komst van deze bouwmarkt is goed voor Den Haag en haar buurgemeenten”, aldus wethouder Rabin Baldewsingh (Sociale zaken, Werkgelegenheid, Wijkaanpak en Sport), die de openingshandeling kwam verrichten.

De Goede had tijdens de opening lovende woorden over de medewerkers van deze nieuwe vestiging. “De afgelopen maanden heeft iedereen keihard gewerkt aan de bouw en inrichting van deze prachtige nieuwe vestiging. Dat het ook deze keer weer is gelukt om de nieuwe vestiging helemaal naar wens op te leveren, is een prestatie van formaat. Vergis je niet, we hebben het toch over een winkel van bijna 15.000 vierkante meter, hoge stellingen en een enorm assortiment met ruim 120.000 artikelen, dat vijf keer zo groot is als in een doorsneebouwmarkt. Vestigingsmanager Emile Gies heeft alles in goede banen geleid en de introductie van Hornbach in Den Haag bovendien uitstekend voorbereid. Met als resultaat deze blikvanger, op een uitstekende locatie.”

Projectbouwmarktketen met tuincentrum en drive-in
De nieuwe vestiging van de projectbouwmarktketen is verrezen langs de A13 (aan de Singel 115) en is heel goed bereikbaar, via afrit 8, Delft-Noord. Deze dertiende Nederlandse Hornbach is een volwaardige projectbouwmarkt met tuincentrum, dierenafdeling, Bad- en Keukenstudio (BKC) én drive-in. “Doe-het-zelvers kunnen met hun aanhangwagen, vrachtwagen of bestelbusje zo naar binnen rijden om hun materiaal af te halen”, vertelt vestigingsmanager Emile Gies. “Zo sluiten we optimaal aan bij de wensen van de moderne professional en doe-het-zelver. Voor de consument die grote projecten liever aan vakmensen overlaat, biedt Hornbach de Montageservice, waarbij een professional de gekozen keuken of badkamer komt installeren. Maatwerk met een hoofdletter M. Niet alleen bij het maken van een detailtekening, maar ook bij transport en montage. De aannemer neemt alle voorkomende werkzaamheden uit handen. Met als grote voordeel voor de klanten dat ze maar één aanspreekpunt hebben: Hornbach.”

De teller blijft lopen
In Hornbach Den Haag werken ongeveer 150 mensen; full- en parttimers met praktijkervaring als bijvoorbeeld loodgieter, timmerman, tegelzetter, stukadoor, tapijtlegger of hovenier. En naast deze directe arbeidsplaatsen levert de aanwezigheid van deze vestiging zo’n 150 indirecte arbeidsplaatsen op. Niet alleen via catering-, schoonmaak- en beveiligingsbedrijven, maar ook via bouw- en installatiebedrijven. “Dat is altijd de bijvangst van nieuwe vestigingen”, vertelt Evert de Goede, die aankondigt dat de volgende loot aan de stam alweer aanstaande is, in Zwolle. En de teller zal blijven lopen. De Goede: “We zijn voortdurend gericht op nieuwe locaties, want vanuit het hele land signaleren we de behoefte aan één projectbouwmarkt voor elk project. Met die groei zijn we elke dag bezig, en dan is de opening van weer een nieuwe vestiging natuurlijk een enorme stimulans om ons te blijven inzetten voor nieuwe kansen, met als grote doel om klussers uit het hele land te bedienen met ons veelzijdige concept.”