Hornbach haalt 250 miljoen op met obligatielening

Lening door grote vraag meerdere malen overtekend

HORNBACH-Baumarkt-AG heeft vandaag een obligatielening uitgezet van 250 miljoen euro. De uitgifte is meerdere malen overtekend vanwege de grote vraag van particuliere en institutionele beleggers. Met een couponrente van 3,875% en een emissiekoers van 99,25% behalen de investeerders een rendement van 4% per jaar.

De transactie is onder meer bedoeld ter herfinanciering van een op 25 februari 2013 voortijdig opgezegde oude lening van de onderneming. “Deze uitgifte vormt een belangrijke bouwsteen in de financieringsstrategie van ons concern en biedt ons op de lange termijn zekerheid voor de verdere groei van onze groep”, aldus financieel directeur Roland Pelka.

De uitgifte heeft een looptijd van zeven jaar (ISIN DE000A1R02EO) en is succesvol begeleid door Commerzbank, HSBC en UniCredit Bank, die fungeerden als joint lead managers en bookrunners. Voorafgaand aan de transactie presenteerde HORNBACH-Baumarkt-AG zichzelf aan potentiële beleggers tijdens een twee dagen durende roadshow in Frankfurt, München, Wenen en Zürich.

DISCLAIMER

De effecten zijn niet en worden niet conform de Amerikaanse Securities Act geregistreerd en worden evenmin buiten Duitsland, Luxemburg en Oostenrijk aan het publiek aangeboden. Het aanbod vindt uitsluitend plaats via en op basis van een effectenprospectus. Dit prospectus is op de internetsite van de Luxemburgse beurs www.bourse.lu of op de internetsite van de onderneming (www.hornbach-gruppe.com) verkrijgbaar.

vanhulzen•gummo•kicks
Tom Lebrechthausen
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 5430 5163
E-mail:hornbach@vhgk.nl
Het van oorsprong Duitse familiebedrijf is in 1877 opgericht en sindsdien uitgegroeid tot een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. In 1997 opende HORNBACH de eerste Nederlandse vestiging in Zaandam. Inmiddels is dit aantal vertienvoudigd en met succes. HORNBACH won al meerdere malen de prestigieuze Retail Jaarprijs in de categorie “Beste Bouwmarkt van Nederland”. De basis van de succesvolle formule HORNBACH zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, een enorm assortiment, grote voorraden, deskundig advies en competente service. Elke dag, voor elke klant, voor elk project. Er is altijd iets te doen.