Hornbach haalt 250 miljoen op met obligatielening

Lening door grote vraag meerdere malen overtekend

HORNBACH-Baumarkt-AG heeft vandaag een obligatielening uitgezet van 250 miljoen euro. De uitgifte is meerdere malen overtekend vanwege de grote vraag van particuliere en institutionele beleggers. Met een couponrente van 3,875% en een emissiekoers van 99,25% behalen de investeerders een rendement van 4% per jaar.

De transactie is onder meer bedoeld ter herfinanciering van een op 25 februari 2013 voortijdig opgezegde oude lening van de onderneming. “Deze uitgifte vormt een belangrijke bouwsteen in de financieringsstrategie van ons concern en biedt ons op de lange termijn zekerheid voor de verdere groei van onze groep”, aldus financieel directeur Roland Pelka.

De uitgifte heeft een looptijd van zeven jaar (ISIN DE000A1R02EO) en is succesvol begeleid door Commerzbank, HSBC en UniCredit Bank, die fungeerden als joint lead managers en bookrunners. Voorafgaand aan de transactie presenteerde HORNBACH-Baumarkt-AG zichzelf aan potentiële beleggers tijdens een twee dagen durende roadshow in Frankfurt, München, Wenen en Zürich.

DISCLAIMER

De effecten zijn niet en worden niet conform de Amerikaanse Securities Act geregistreerd en worden evenmin buiten Duitsland, Luxemburg en Oostenrijk aan het publiek aangeboden. Het aanbod vindt uitsluitend plaats via en op basis van een effectenprospectus. Dit prospectus is op de internetsite van de Luxemburgse beurs www.bourse.lu of op de internetsite van de onderneming (www.hornbach-gruppe.com) verkrijgbaar.

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).