Hornbach newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

HORNBACH Hammerrun in Apeldoorn groot succes

Ruim 1.000 sportievelingen halen € 3.600,- op voor Stichting Buitenruimte Gelre

Ruim 1.000 sportievelingen hebben zich vandaag uitgeleefd bij HORNBACH in Apeldoorn. Als opwarmer voor de officiële opening op woensdag 13 oktober organiseerde de projectbouwmarkt een uniek kennismakingsevent: de Hammerrun. Jong en oud trotseerden de 1.200 meter lange obstacle run, die 25 spectaculaire hindernissen bevatte en haalden daarmee bovendien € 3.600,- op voor Stichting Buitenruimte Gelre.

“Het was één groot spektakel”, vertelt vestigingsmanager Gerben Hofland enthousiast. “Deelnemers kropen door de modder, vlogen door de lucht en sprongen over vuur. Allemaal met evenveel passie en plezier.” Van doorgewinterde obstacle runners tot uitzinnige kinderen, ze waren stuk voor stuk bloedfanatiek. Hofland vervolgt: “Gaaf om mensen op deze manier kennis te laten maken met alles waar wij als bouwmarkt voor staan: pure daadkracht. Ja, Apeldoorners hebben het vandaag bewezen; met hun doorzettingsvermogen zit het wel goed. Precies wat doe-het-zelvers in zich hebben. Ik kijk uit naar de spectaculaire opening op woensdagochtend 13 oktober om 07.00 uur.”

Cheque voor vergroening ziekenhuizen
Met de opbrengst van de ticketverkoop werd geld opgehaald voor Stichting Buitenruimte Gelre. Een stichting die een serre en daktuin maakt naast de IC-afdelingen bij het Gelre ziekenhuis in de regio Apeldoorn. Om 11.00 uur werd bekend gemaakt dat de sportievelingen € 3.600,- bijeen brachten. Paul Janssen, voorzitter van de stichting, nam de cheque in ontvangst: “Dit is fantastisch! Zeker voor patiënten die langdurig op een IC-afdeling verpleegd moeten worden. Buitenruimte is voor hen enorm belangrijk en kan een grote bijdrage leveren aan het herstelproces.” Een sportief IC-team ging zelf ook de uitdaging aan en liep mee met de Hammerrun. Zij trotseerden de obstacles ondanks de regen als ware professionals.

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 22.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels vijftien vestigingen in ons land. In de afgelopen zestien jaar werd HORNBACH vijftien keer op rij verkozen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. In 2021 riepen consumenten HORNBACH.NL voor de vierde keer uit tot Beste Webshop in de categorie bouwmarkten. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Instagram has returned invalid data.