HORNBACH newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

HORNBACH helden in jubileumcampagne

HORNBACH helden in jubileumcampagne

Al 25 jaar werkzaam bij HORNBACH maar nu even in de functie van model. Anita, Marijke, Nico, Nicole, Peter en Simone, zes medewerkers die al vanaf dag een in dienst zijn, staan centraal in HORNBACHs jubileumcampagne. Ze zijn te zien in advertenties, online video’s en abri’s door heel Nederland. In HORNBACHs jubileumcampagne zijn het de medewerkers die in de schijnwerpers staan – en dus ook voor de camera.

‘Helden van het eerste uur’ heet de nieuwste HORNBACH-campagne ter ere van haar 25-jarig bestaan in Nederland. “We zetten heel bewust echte collega’s in de schijnwerpers”, vertelt Maarten Post, Hoofd Marketing & Communicatie HORNBACH Nederland. “Het zijn de medewerkers die het succes van HORNBACH in Nederland mogelijk maken. We zijn een familiebedrijf met prachtige kansen om door te groeien. Heel veel collega’s werken dan ook echt jarenlang bij ons, verschillende zelfs al 25 jaar. De collega’s die je in de campagne ziet, zijn daarvan het levende bewijs.”

25 jaar
De projectbouwmarkt opende de eerste vestiging in Nederland op 2 april 1997 in Zaandam. Het kantoor was destijds in een herenhuis in Zeist, waar vanuit de garage en slaapkamer het pionieren begon. Medewerkers die er al vanaf het begin van HORNBACH in Nederland bij zijn, hebben mooie verhalen uit die tijd en werken niet voor niets al zo lang bij de bouwmarkt. Voor Simone Langereis, verkoper op de dierenafdeling, is dat de saamhorigheid: “HORNBACH is een familie. Collega’s behandelen je ook als familie. Als er dingen zijn, hoef ik me geen zorgen te maken.”

Doorgroeikansen
Er is bij HORNBACH veel aandacht voor ontwikkeling en er zijn legio mogelijkheden om carrière te maken binnen het bedrijf. Van uitzendkracht tot regiomanager en van caissière naar teamleider. Nicole Emers, die stoer poseert voor de poster, begon bij Marketing en groeide door tot Inkoper Deco op het hoofdkantoor. “Mijn werk hier voelt echt als mijn kindje. Heel eigen. Er verandert zo veel dat het interessant blijft. Na 25 jaar ben ik nog steeds niet klaar met mijn werk.”

Lees ook ...