Hornbach houdt de moed erin
Voorjaarscampagne bouwmarktketen gaat in tegen actualiteit
De voorjaarscampagne sluit naadloos aan op de filosofie van Hornbach om klussers op een voetstuk te plaatsen en hen te laten geloven in zichzelf, ondanks alles. “Zie deze tv-spot als een bewijs van vertrouwen in iedereen”, legt Michel van Slingerland, marketingmanager bij Hornbach, uit. “Met deze nieuwe campagne willen wij klussers motiveren hun projecten weer op te pakken en de wereld op hun eigen manier te verbeteren, of dit nu in de tuin is of in huis, en uit de negatieve spiraal van de crisis te stappen.”
Neem het heft in handen
De titel van de nieuwe tv-spot is `Megaproject’, wat eigenlijk nog een understatement is. De hoofdrolspeler creëert namelijk zijn eigen planeet. Hij beplant een kale rots en creëert heuvels, valleien en meren. Zo brengt hij de planeet beetje bij beetje tot leven, tot bloei. Emotioneel hoogtepunt van de film: wanneer de laatste steen is gelegd en de rivieren en valleien met water zijn gevuld, begint de planeet te draaien. Hij is tot leven gekomen. Vol trots en vreugde bekijkt de klusser zijn werk. De planeet stijgt op en verdwijnt in het universum. Uitdagend draait de klusser zich om en kijkt direct in de camera. Hij reikt ons zijn schop met de woorden: “En nu jij”, om daarmee te zeggen dat iedereen zijn eigen wereld thuis ook kan creëren en dus aan de slag moet gaan.
Zelf geeft Hornbach meteen het goede voorbeeld door in alle vestigingen verschillende projectshows te organiseren; demonstraties waarbij specialisten laten zien wat er in huis en tuin voor nodig is om een klus handig aan te pakken. Te beginnen met de (wegens succes herhaalde) projectshow ‘Terras aanleggen’, in de weekenden van 1 t/m 23 maart.