Hornbach newsroom Persportaal van Hornbach Nederland voor mediaprofessionals

Hornbach houdt de moed erin

Voorjaarscampagne bouwmarktketen gaat in tegen actualiteit

Een betere wereld begint in eigen huis en tuin. Vanuit die gedachte start Hornbach haar nieuwe voorjaarscampagne. De nieuwe commercial, vanaf 11 maart te zien op tv, speelt in op de negatieve sfeer die er heerst vanwege de crisis. Hornbach wil graag een signaal afgeven door de klussers te activeren om met moed weer aan de slag te gaan. Niet bij de pakken neerzitten, maar je eigen positieve en fijne wereld creëren. Hornbach geeft het voorbeeld en sluit af met … En nu jij.

De voorjaarscampagne sluit naadloos aan op de filosofie van Hornbach om klussers op een voetstuk te plaatsen en hen te laten geloven in zichzelf, ondanks alles. “Zie deze tv-spot als een bewijs van vertrouwen in iedereen”, legt Michel van Slingerland, marketingmanager bij Hornbach, uit. “Met deze nieuwe campagne willen wij klussers motiveren hun projecten weer op te pakken en de wereld op hun eigen manier te verbeteren, of dit nu in de tuin is of in huis, en uit de negatieve spiraal van de crisis te stappen.”

Neem het heft in handen

De titel van de nieuwe tv-spot is `Megaproject’, wat eigenlijk nog een understatement is. De hoofdrolspeler creëert namelijk zijn eigen planeet. Hij beplant een kale rots en creëert heuvels, valleien en meren. Zo brengt hij de planeet beetje bij beetje tot leven, tot bloei. Emotioneel hoogtepunt van de film: wanneer de laatste steen is gelegd en de rivieren en valleien met water zijn gevuld, begint de planeet te draaien. Hij is tot leven gekomen. Vol trots en vreugde bekijkt de klusser zijn werk. De planeet stijgt op en verdwijnt in het universum. Uitdagend draait de klusser zich om en kijkt direct in de camera. Hij reikt ons zijn schop met de woorden: “En nu jij”, om daarmee te zeggen dat iedereen zijn eigen wereld thuis ook kan creëren en dus aan de slag moet gaan.

Zelf geeft Hornbach meteen het goede voorbeeld door in alle vestigingen verschillende projectshows te organiseren; demonstraties waarbij specialisten laten zien wat er in huis en tuin voor nodig is om een klus handig aan te pakken. Te beginnen met de (wegens succes herhaalde) projectshow ‘Terras aanleggen’, in de weekenden van 1 t/m 23 maart.

Hornbach Bouwmarkt Nederland
Maarten Post
Telefoon:030 - 266 98 98
E-mail:maarten.post@hornbach.com
Van Hulzen Communicatie
Ilse Mijnders
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 426 00 456
E-mail:hornbach@vanhulzencommunicatie.nl
Over HORNBACH
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Volg Hornbach:

Twitter
Social wall
Facebook
Social wall