Hornbach knapt het vuile werk op

Bouwmarkt plaatst containers in Zwolle voor sloop- en tuinafval

Zwollenaren met bouw- of verbouwplannen krijgen het komende week extra makkelijk. Zij hoeven zich niet druk te maken over sloopafval, want op tientallen plekken in Zwolle plaatst Hornbach grote stortcontainers. Nu slopen en straks verbouwen. Hornbach helpt de inwoners te beginnen met hun klusproject. Vanaf woensdag 28 februari staat Zwolle vol oranje stortcontainers met de tekst ‘Nu slopen, straks verbouwen! Gooi hier je bouw- en tuinafval in.’

De projectbouwmarktketen organiseert deze actie in aanloop naar de opening van Hornbach Zwolle (langs de A28, afrit 19), op 14 maart aanstaande. “Op deze manier willen wij de klussers en tuiniers helpen die graag aan het echte werk willen beginnen”, licht Tonnie Balkema, vestigingsmanager bij Hornbach Bouwmarkt Nederland, toe. “Veel projecten beginnen vaak met sloopwerkzaamheden. Terugkerend probleem is dan het wegbrengen van het verbouwingsafval. Vaak een tijdrovend project op zich, dat soms nog geld kost ook. Wij maken deze startfase makkelijker door op tientallen plekken in de stad een grote stortcontainer te plaatsen. Daar kunnen klussers hun sloopafval kwijt. Wij voeren alles netjes af en de klussers hebben er verder geen omkijken naar. Zo kunnen ze sneller aan het klusproject beginnen.”

Containers
De containers staan vanaf 28 februari op verschillende locaties in Zwolle. Tonnie Balkema: “Maak er gebruik van zolang het kan! Hornbach Zwolle opent op 14 maart 2018 om 07.00 uur haar deuren. De containers zijn onder andere te vinden aan de:

Binnenstad Zwolle

Ittersum
Regentenstrat 152

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).