Hornbach newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals
Hornbach komt naar Enschede

Raad van State geeft groen licht voor bouw van zeventiende vestiging

Hornbach komt naar Enschede. Vandaag gaf de Raad van State de bouwmarktketen groen licht om te bouwen aan de Kuipersdijk in Enschede. De voorbereidingen gaan direct van start. Het wordt de tweede vestiging van Hornbach in de provincie Overijssel, de zeventiende in Nederland.

Vandaag is een cruciale stap gezet. Door het positieve oordeel van de Raad van State zijn zowel het bestemmingsplan als de vergunning onherroepelijk. “Dat is geweldig nieuws”, reageert Evert de Goede, algemeen directeur Hornbach Bouwmarkt Nederland, “We kunnen van start met hetgeen wat wij het liefste doen: bouwen!”

Bouwmarkt, tuincentrum en afhaalcentrum
Met een oppervlakte van 17.000 m2 belooft de bouwmarkt een walhalla voor klussend Enschede en omstreken te worden. “Ons assortiment telt 120.000 artikelen. Doe-het-zelvers vinden er echt alles voor hun bouwproject”, vervolgt de Goede. “Bovendien beschikt de vestiging ook over een volwaardig tuincentrum met dierenafdeling en een afhaalcentrum. We zijn er trots op dat we binnenkort mensen uit Enschede en omgeving mogen verwelkomen.”

15e vestiging open, start bouw 16e vestiging
Het nieuws van de Raad van State komt op een bijzonder moment, want vanochtend opende Hornbach de deuren van haar vijftiende vestiging in het Gelderse Duiven. Bovendien kan de bouwmarktketen melden dat er komende zomer in Apeldoorn gestart wordt met bouwen van de zestiende vestiging. Deze Hornbach vestiging zal in het najaar van 2021 openen. De ambitie van Hornbach is circa 25 vestigingen in Nederland.

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 24.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels zeventien projectbouwmarkten en één vestiging HORNBACH Vloeren in ons land. In de afgelopen zestien jaar werd HORNBACH vijftien keer verkozen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. In 2021 riepen consumenten HORNBACH.NL voor de vierde keer uit tot Beste Webshop in de categorie bouwmarkten. HORNBACH kreeg in februari 2022 opnieuw het predicaat Laagste Prijs van de Consumentenbond, de bouwmarkt is 11% goedkoper dan het gemiddelde. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie (ook na aankoop), deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Instagram did not return a 200.