HORNBACH newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

HORNBACH laat opnieuw zien dat je niet te veel hoeft te betalen

Nieuwe commercials in reportagestijl met kenmerkende HORNBACH-humor

In de nieuwste multimediale campagne van HORNBACH staat haar unieke laagste prijsgarantie centraal. In twee commercials zien we hoe mensen anoniem en aangeslagen hun veel te dure aankopen opbiechten. Met de commercials die in reportagestijl zijn gemaakt, geeft HORNBACH een humoristische draai aan een serieuze boodschap die doorklinkt in alle uitingen van de campagne: ‘De volgende keer meteen naar HORNBACH voor de laagste prijs.’

“Met deze nieuwe campagne waarmee we 2025 aftrappen, willen we op een ludieke manier onder de aandacht brengen dat onze laagste prijsgarantie er is om ‘te veel betalen’ te voorkomen”, zegt Maarten Post, Hoofd Inkoop & Marketing bij HORNBACH. “We laten mensen zien die spijt hebben van hun te dure aankopen omdat ze er vooraf niet goed over hebben nagedacht waar ze hun artikelen het beste konden kopen. De commercials voelen aan als een serieuze reportage, maar bevatten alle elementen van de typische HORNBACH-humor. Zo willen we iedereen eraan herinneren dat ze bij ons altijd de beste kwaliteit voor de laagste prijs krijgen.”

 

 

 

 

Biechten met een knipoog
De eenvoud van de boodschap ‘De volgende keer meteen naar HORNBACH voor de laagste prijs’, zie je ook terug in de uitvoering van de spot. De stijl wijkt bewust af van de traditionele reclame. Het lijkt alsof je kijkt naar een serieuze reportage.

In de eerste video zien we een man die op een bankje in zijn tuin zit, intens verdrietig omdat hij te veel heeft betaald voor een schutting. Hij beseft dat hij één van de velen is die deze fout heeft gemaakt zonder eerst goed na te denken. De tweede video toont een vrouw op de bank in haar woonkamer. Ze kan zichzelf wel voor het hoofd slaan omdat ze zonder nadenken een veel te dure laminaatvloer heeft gekocht. Het besef bij zowel de man als de vrouw dat ze meteen naar HORNBACH hadden moeten gaan, komt hard binnen.” Hoewel deze situaties herkenbaar en serieus lijken, zit er een flinke dosis zelfspot en humor in”, vervolgt Post. “We willen mensen laten glimlachen en tegelijkertijd laten inzien dat zulke miskopen eenvoudig te voorkomen zijn met onze laagste prijzen bij HORNBACH.”

 

Campagne verspreid over meerdere kanalen
De nieuwe campagne wordt vanaf medio januari 2025 multimediaal uitgerold. De tv-spots zijn te zien van 13 januari tot en met 23 februari. Daarnaast wordt de campagne ondersteund met radio, digitaal, Out of Home-uitingen en printadvertenties. Een volledige crossmediale aanpak dus om de ‘laagste prijsgarantie’ boodschap te verspreiden.

 

Credits
Bureau: Heimat TBWA
Productie: CZAR Film GmbH
Regie: Jonas Vahl
Sound design: Loft Tonstudios Berlin GmbH

Lees ook ...