Hornbach lanceert app

Goed nieuws voor klussers met een smartphone: Hornbach Nederland heeft een gratis app gebouwd voor de iPhone en Android. Alle andere toestellen kunnen gebruik maken van de nieuwe mobiele website. De bouwmarkt annex tuincentrum biedt zijn klanten hiermee het gereedschap aan om in een handomdraai met een project (klein of groot) te beginnen. Of het nu gaat om behangranden plakken, een dakraam plaatsen of een houten terras aanleggen.

“De app en mobiele website bieden toegang tot alles wat je nodig hebt bij je project of wilt weten van Hornbach”, vertelt marketingmanager Michel van Slingerland. “Van duidelijke projectbeschrijvingen en heldere materiaal- en gereedschapslijsten tot een update over evenementen en demonstraties.”

Verder bouwen op fundament

Ook handig: via deze nieuwe tool van Hornbach kun je een boodschappenlijst op maat maken en bewerken. Verder is van ruim dertig huis- en tuinprojecten een zeer toegankelijk stappenplan beschreven, met daarbij de materialen die nodig zijn om de klus te klaren. Via deze app is het ook mogelijk met een paar swipes en touches de dichtstbijzijnde vestiging van de doe-het-zelfketen te vinden. Met daarbij alle informatie, zoals openingstijden, nieuwsberichten, vacatures en een routeplanner via Google Maps. “Deze versie is een mooi fundament om op verder te bouwen”, kondigt Van Slingerland aan. “Wij zijn druk bezig met het doorontwikkelen van de app en het uitbreiden van het aantal functionaliteiten. Het doel is om de app continu te blijven doorontwikkelen naar de wensen en behoeftes van de klant. Dat sluit aan bij onze focus op competente service.”

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).