Hornbach lanceert #blijfthuis campagne

Klussers uitgedaagd om creatieve ideeën te delen

Stilzitten hoeft niet, thuisblijven liever wel. Dat is de boodschap van de nieuwste campagne van Hornbach. De projectbouwmarkt daagt klussers uit thuis aan de slag te gaan met gadgets waarvoor je niet naar de bouwmarkt hoeft én roept doe-het-zelvers op om eigen ideeën te delen via social media. Zo inspireert Hornbach om de tijd thuis op een nuttige en creatieve manier in te zetten.

Inkopen doen bij de bouwmarkt is in deze tijd vooral functioneel. “Maar we zien dat mensen thuis naast noodzakelijke klussen ook inventieve projecten starten”, vertelt Maarten Post, marketingmanager Hornbach Bouwmarkt Nederland. “Om je kinderen te vermaken of je relatie te redden. Maar wat de rede ook is, het is bovenal ontzettend gaaf om te zien hoe creatief iedereen bezig is. Deze campagne is een ode aan al die mensen die thuiszitten, maar niet stilzitten. Want we geven niet alleen inspiratie om zelf aan de slag te gaan, we delen ook creatieve ideeën van anderen.”

#blijfthuis
Op de campagnepagina deelt de bouwmarkt volop inspiratie om de tijd thuis door te komen. Van een noise cancelling headphone en tafeltennisbadjes tot insectenhotel of voetbaldoel voor in de achtertuin.  Alles eenvoudig te maken van restmaterialen, zodat de consumenten hun huis niet uit hoeven. Klussers die zelf innovatieve ideeën hebben bedacht voor de nieuwe thuissituatie worden opgeroepen deze te delen met Hornbach en de #blijfthuis via Facebook of Instagram.

Campagne
De crossmediale campagne start op vrijdag 24 april en wordt ingezet via social, out-of-home en print. Deze worden naast de dagbladen ook geplaatst in de huis-aan-huismedia. Een bewuste keuze waarmee Hornbach de relatie met diverse media kracht bij zet in deze tijd.

Bekijk de campagne hier: www.hornbach.nl/thuisblijven

De klussers!
Co-creatie: Hornbach, Blauw Gras en Mediaplus
Media: Mediaplus
Socialmedia: Blauw Gras

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels vijftien vestigingen in ons land. In 2020 hebben consumenten HORNBACH voor de vijftiende keer uitgeroepen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. Ook nam HORNBACH dit jaar voor de derde keer op rij de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).