HORNBACH newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals
HORNBACH lanceert campagne ‘Maak ruimte voor jezelf’

HORNBACH lanceert campagne ‘Maak ruimte voor jezelf’

Uitdaging om te durven dromen

Ruimte maken. Groot denken, fantaseren. Als je dat durft, maak je de mooiste dingen. In haar nieuwste campagne inspireert HORNBACH iedereen om vrij te denken over woondromen. Is er geen plek? Dan maak je plek. In de campagnevideo zien we hoe vrouw met een monstertruck een verwelkte tuin neermaait, om een vijver aan te leggen. Het sensationele gevoel van een nieuwe start. De boodschap: laat je niet beperken, maak ruimte voor jezelf!

“Wij pakken zaken graag groots aan, gaan niet voor minder” vertelt Maarten Post, Hoofd Marketing & Communicatie HORNBACH Nederland. “En dat gunnen we onze klanten ook. Met deze campagne dagen we mensen uit om zonder beperkingen na te denken over hun ideale huis of tuin. Vaak denken we binnen de kaders, gaan we uit van wat er al is, in en om het huis. Maar als je iets nieuws wilt, moet je daar ruimte voor maken. Dat laten we zien op de typische HORNBACH-manier: met een berg passie én een beetje waanzin.”

Ruimte
In de nieuwe commercial zien we hoe een monstertruck verdorde struiken, planten en een bouwvallig schuurtje neermaait. De kolos van vijf ton danst en draait door een tuin met de sierlijkheid van een ballerina. Een vrouw stapt tevreden uit de truck en bekleedt een ronde kuil met bouwplastic: plek voor een vijver. “Deze video, ‘Maak ruimte voor jezelf’ is inspirerend bedoeld”, legt Post uit. “Hoe zou je huis of tuin eruitzien als alles kon en mocht?”

Voel je vrij
De campagne heeft een dubbele laag. Het is een ode aan de vrijheid, legt Post uit. “Aan de vrijheid die je hebt om je huis en tuin te maken zoals jij het wilt. De vrijheid die je ervaart bij het uitgraven van een vijver of het slopen van een schuurtje. En de vrijheid waar iedereen naar snakt na een jaar beperkingen door corona. Na de lockdowns hebben we nu weer ruimte. We kunnen losbreken, steeds meer doen wat we willen. De campagne speelt in op dat gevoel.”

Campagne
De crossmediale campagne start 2 juli en is de hele zomer te zien op televisie, out of home, via online media en in bioscopen.

Credits:
Bureau: HEIMAT, Berlijn
Productie: CZAR Film GmbH
Regie: Martin Werner
Sound design: Loft Tonstudios GmbH, Berlijn

Lees ook ...