Hornbach newsroom Persportaal van Hornbach Nederland voor mediaprofessionals

HORNBACH lanceert campagne ‘Maak ruimte voor jezelf’

Uitdaging om te durven dromen

Ruimte maken. Groot denken, fantaseren. Als je dat durft, maak je de mooiste dingen. In haar nieuwste campagne inspireert HORNBACH iedereen om vrij te denken over woondromen. Is er geen plek? Dan maak je plek. In de campagnevideo zien we hoe vrouw met een monstertruck een verwelkte tuin neermaait, om een vijver aan te leggen. Het sensationele gevoel van een nieuwe start. De boodschap: laat je niet beperken, maak ruimte voor jezelf!

“Wij pakken zaken graag groots aan, gaan niet voor minder” vertelt Maarten Post, Hoofd Marketing & Communicatie HORNBACH Nederland. “En dat gunnen we onze klanten ook. Met deze campagne dagen we mensen uit om zonder beperkingen na te denken over hun ideale huis of tuin. Vaak denken we binnen de kaders, gaan we uit van wat er al is, in en om het huis. Maar als je iets nieuws wilt, moet je daar ruimte voor maken. Dat laten we zien op de typische HORNBACH-manier: met een berg passie én een beetje waanzin.”

Ruimte
In de nieuwe commercial zien we hoe een monstertruck verdorde struiken, planten en een bouwvallig schuurtje neermaait. De kolos van vijf ton danst en draait door een tuin met de sierlijkheid van een ballerina. Een vrouw stapt tevreden uit de truck en bekleedt een ronde kuil met bouwplastic: plek voor een vijver. “Deze video, ‘Maak ruimte voor jezelf’ is inspirerend bedoeld”, legt Post uit. “Hoe zou je huis of tuin eruitzien als alles kon en mocht?”

Voel je vrij
De campagne heeft een dubbele laag. Het is een ode aan de vrijheid, legt Post uit. “Aan de vrijheid die je hebt om je huis en tuin te maken zoals jij het wilt. De vrijheid die je ervaart bij het uitgraven van een vijver of het slopen van een schuurtje. En de vrijheid waar iedereen naar snakt na een jaar beperkingen door corona. Na de lockdowns hebben we nu weer ruimte. We kunnen losbreken, steeds meer doen wat we willen. De campagne speelt in op dat gevoel.”

Campagne
De crossmediale campagne start 2 juli en is de hele zomer te zien op televisie, out of home, via online media en in bioscopen. Bekijk de campagne hier: https://youtu.be/AlB3TNusrHA

Credits:
Bureau: HEIMAT, Berlijn
Productie: CZAR Film GmbH
Regie: Martin Werner
Sound design: Loft Tonstudios GmbH, Berlijn

Onderstaande gegevens zijn enkel voor persgerelateerde vragen.
Voor overige vragen (zoals over uw bestelling) kunt u terecht bij het contactformulier.


Hornbach Bouwmarkt Nederland
Maarten Post
Telefoon:030 - 266 98 98
E-mail:maarten.post@hornbach.com
Van Hulzen Communicatie
Fenna Zwerver
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 42 600 279
E-mail:hornbach@vanhulzencommunicatie.nl
Over HORNBACH
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels vijftien vestigingen in ons land. In 2020 hebben consumenten HORNBACH voor de vijftiende keer uitgeroepen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. Ook nam HORNBACH dit jaar voor de derde keer op rij de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Volg Hornbach:

Instagram
Instagram has returned invalid data.

Volg ons

Social wall