HORNBACH lanceert social kerstcampagne Derde Klusdag
In de campagne, ontwikkeld door Blauw Gras, is een hoofdrol weggelegd voor ’s werelds bekendste timmerman
De bouwmarkt bewijst in deze campagne dat het in het DNA van aanpakkers zit om op de dag na kerst de handen weer uit de mouwen te steken. Volgens Maarten Post, Hoofd Marketing & Communicatie HORNBACH Nederland, is Derde Klusdag een blijvertje in de agenda van aanpakkers: “Voor onze doelgroep is december een gezellige maand, maar ook een periode vol met verplichtingen. Ze kijken dan ook reikhalzend uit naar het moment dat ze weer aan de slag mogen. Dat maakt Derde Klusdag, die wij vorig jaar succesvol introduceerde, onze favoriete feestdag.” In de campagne gaat de bouwmarkt 2020 jaar terug in de tijd en schijnt het licht op het verhaal van ‘s werelds bekendste timmerman. Hij stond rond het jaar 0 aan het begin van de aanpakkerstraditie.
Campagne
Blauw Gras is verantwoordelijk voor de campagne. Volgens Gijs van der Togt, Strategy Director bij het bureau, gaan we dit jaar nog dieper op Derde Klusdag in: “Normaal gaan er jaren overheen voordat een feestdag een traditie is. Met deze campagne leggen we, op de typische HORNBACH-wijze, uit dat Derde Klusdag al 2020 jaar een dag is waarop wordt gebouwd.” Het verhaal begint met een cascowoning in Bethlehem. “Gedurende de campagne wordt de stal stap voor stap opgeknapt. Tijdens het project kan de doelgroep de timmerman helpen bij het maken van bepaalde keuzes.”
De campagne is vanaf vandaag te zien via alle social kanalen van de projectbouwmarkt. Het audioverhaal is te beluisteren is via Spotify en www.hornbach.nl/derdeklusdag.
Credits
Concept en productie: Blauw Gras
Verantwoordelijk bij de klant: Maarten Post en Ton Verhoeven