Hornbach newsroom Persportaal van Hornbach Nederland voor mediaprofessionals

HORNBACH lanceert social kerstcampagne Derde Klusdag

In de campagne, ontwikkeld door Blauw Gras, is een hoofdrol weggelegd voor ’s werelds bekendste timmerman

Na een succesvolle introductie van Derde Klusdag in 2019, lanceert HORNBACH vandaag het vervolg op de leukste feestdag van het jaar. In haar nieuwste social-campagne mét audioverhaal vertelt de bouwmarkt op ludieke wijze over het ontstaan van Derde Klusdag. Blauw Gras ontwikkelde de campagne.

De bouwmarkt bewijst in deze campagne dat het in het DNA van aanpakkers zit om op de dag na kerst de handen weer uit de mouwen te steken. Volgens Maarten Post, Hoofd Marketing & Communicatie HORNBACH Nederland, is Derde Klusdag een blijvertje in de agenda van aanpakkers: “Voor onze doelgroep is december een gezellige maand, maar ook een periode vol met verplichtingen. Ze kijken dan ook reikhalzend uit naar het moment dat ze weer aan de slag mogen. Dat maakt Derde Klusdag, die wij vorig jaar succesvol introduceerde, onze favoriete feestdag.” In de campagne gaat de bouwmarkt 2020 jaar terug in de tijd en schijnt het licht op het verhaal van ‘s werelds bekendste timmerman. Hij stond rond het jaar 0 aan het begin van de aanpakkerstraditie.

Campagne
Blauw Gras is verantwoordelijk voor de campagne. Volgens Gijs van der Togt, Strategy Director bij het bureau, gaan we dit jaar nog dieper op Derde Klusdag in: “Normaal gaan er jaren overheen voordat een feestdag een traditie is. Met deze campagne leggen we, op de typische HORNBACH-wijze, uit dat Derde Klusdag al 2020 jaar een dag is waarop wordt gebouwd.” Het verhaal begint met een cascowoning in Bethlehem. “Gedurende de campagne wordt de stal stap voor stap opgeknapt. Tijdens het project kan de doelgroep de timmerman helpen bij het maken van bepaalde keuzes.”

De campagne is vanaf vandaag te zien via alle social kanalen van de projectbouwmarkt. Het audioverhaal is te beluisteren is via Spotify en www.hornbach.nl/derdeklusdag.

Credits
Concept en productie: Blauw Gras
Verantwoordelijk bij de klant: Maarten Post en Ton Verhoeven

Onderstaande gegevens zijn enkel voor persgerelateerde vragen.
Voor overige vragen (zoals over uw bestelling) kunt u terecht bij het contactformulier.


Hornbach Bouwmarkt Nederland
Maarten Post
Telefoon:030 - 266 98 98
E-mail:maarten.post@hornbach.com
Van Hulzen Communicatie
Fenna Zwerver
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 42 600 279
E-mail:hornbach@vanhulzencommunicatie.nl
Over HORNBACH
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels vijftien vestigingen in ons land. In 2020 hebben consumenten HORNBACH voor de vijftiende keer uitgeroepen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. Ook nam HORNBACH dit jaar voor de derde keer op rij de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Volg Hornbach:

Instagram
Instagram has returned invalid data.

Volg ons

Social wall