Hornbach lanceert voorjaarscampagne 2017
‘Geef nooit op’ staat in nieuwe commercial centraal
“Met de nieuwe campagne Geef nooit op heeft reclamebureau HEIMAT wederom de essentie van Hornbach te pakken”, zegt Maarten Post – Marketingmanager bij Hornbach – hierover. “Een campagne die de identiteit van Hornbach krachtig weerspiegelt: want voor ons betekent klussen jezelf volledig in een project storten en risico’s niet uit de weg gaan. Lef tonen vergroot nu eenmaal de kans op fouten, en van fouten leer je. Gewoon doen, daag jezelf uit!”
De commercial
We zien een man die in de bergen zijn droomproject aan het verwezenlijken is. De zon schijnt, een zacht briesje, uurtje of elf in de ochtend. Hij is op zijn gemak, weet wat hij doet. Al valt het wel op dat zijn project behoorlijk groot is voor één man alleen. Dan, een fractie voor de laatste hamerslag van het geraamte, stort het huis in elkaar en valt de man naar beneden. Eerst een schrikreactie, wat is de schade? Enkele seconden later komt hij tussen het puin tevoorschijn. Opgelucht, maar vooral zelfverzekerd. Dit is een man die zich niet uit het veld laat slaan. Dit is een man die doorgaat tot de laatste snik. Een klusser die nooit opgeeft, een klant van Hornbach. Omdat hij weet: fouten maken hoort erbij, zolang je maar blijft lachen.