HORNBACH newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals
Hornbach legt beslag op projecten

Hornbach legt beslag op projecten

Nieuwe campagne rekent af met misbruik van het woord ‘project’

Het woord ‘project’ vliegt je te pas en te onpas om de oren. Tijd voor Hornbach om in te grijpen. In haar nieuwe reclamecampagne rekent de enige echte projectbouwmarkt van Nederland op humoristische wijze af met iedereen die het woord ‘project’ misbruikt.

“Als enige echte projectbouwmarkt kunnen we misbruik van het woord ‘project’ niet langer accepteren”, vertelt Maarten Post, Marketing Manager Hornbach Nederland. “Tegenwoordig wordt alles ‘project’ genoemd. Dat kan zo niet langer, vonden wij. Er is maar één bouwmarkt waar je naartoe gaat voor echte projecten, zoals je badkamer verbouwen of je tuin bestraten. Dus praat alleen over een project als je ervoor naar Hornbach gaat.”

De commercials
De campagne, die vanaf 5 februari onder andere op televisie te zien is, bestaat uit drie video’s waarin de hoofdrolspelers het woord ‘project’ misbruiken. Van een stereotypische hipster die over een cool, maar onnodig project spreekt in een café, tot een manager die zijn carrière een project noemt, en een zweverige waarzegster die het verdrijven van negatieve emoties als project bestempelt. Alle drie wordt duidelijk gemaakt dat Hornbach misbruik van de term `project’ niet langer toestaat. Uiteraard in de typische en humoristische Hornbach-stijl.

Lees ook ...