Hornbach newsroom Persportaal van Hornbach Nederland voor mediaprofessionals

Hornbach legt beslag op projecten

Nieuwe campagne rekent af met misbruik van het woord ‘project’

Het woord ‘project’ vliegt je te pas en te onpas om de oren. Tijd voor Hornbach om in te grijpen. In haar nieuwe reclamecampagne rekent de enige echte projectbouwmarkt van Nederland op humoristische wijze af met iedereen die het woord ‘project’ misbruikt.

“Als enige echte projectbouwmarkt kunnen we misbruik van het woord ‘project’ niet langer accepteren”, vertelt Maarten Post, Marketing Manager Hornbach Nederland. “Tegenwoordig wordt alles ‘project’ genoemd. Dat kan zo niet langer, vonden wij. Er is maar één bouwmarkt waar je naartoe gaat voor echte projecten, zoals je badkamer verbouwen of je tuin bestraten. Dus praat alleen over een project als je ervoor naar Hornbach gaat.”

De commercials
De campagne, die vanaf 5 februari onder andere op televisie te zien is, bestaat uit drie video’s waarin de hoofdrolspelers het woord ‘project’ misbruiken. Van een stereotypische hipster die over een cool, maar onnodig project spreekt in een café, tot een manager die zijn carrière een project noemt, en een zweverige waarzegster die het verdrijven van negatieve emoties als project bestempelt. Alle drie wordt duidelijk gemaakt dat Hornbach misbruik van de term `project’ niet langer toestaat. Uiteraard in de typische en humoristische Hornbach-stijl.

Bekijk hier de commercials
https://youtu.be/mxwyWbjUHK8
https://youtu.be/1APmb8oIcSo
https://youtu.be/lxlZ8m_oWe0

Hornbach Bouwmarkt Nederland
Maarten Post
Telefoon:030 - 266 98 98
E-mail:maarten.post@hornbach.com
vanhulzen•gummo•kicks
Tom Lebrechthausen
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 5430 5163
E-mail:hornbach@vhgk.nl
Over HORNBACH
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels veertien vestigingen. HORNBACH won in 2017 voor de twaalfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).
Lees ook ...

Volg Hornbach:

Twitter
Social wall
Facebook
Social wall