Hornbach newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

Hornbach legt beslag op projecten

Nieuwe campagne rekent af met misbruik van het woord ‘project’

Het woord ‘project’ vliegt je te pas en te onpas om de oren. Tijd voor Hornbach om in te grijpen. In haar nieuwe reclamecampagne rekent de enige echte projectbouwmarkt van Nederland op humoristische wijze af met iedereen die het woord ‘project’ misbruikt.

“Als enige echte projectbouwmarkt kunnen we misbruik van het woord ‘project’ niet langer accepteren”, vertelt Maarten Post, Marketing Manager Hornbach Nederland. “Tegenwoordig wordt alles ‘project’ genoemd. Dat kan zo niet langer, vonden wij. Er is maar één bouwmarkt waar je naartoe gaat voor echte projecten, zoals je badkamer verbouwen of je tuin bestraten. Dus praat alleen over een project als je ervoor naar Hornbach gaat.”

De commercials
De campagne, die vanaf 5 februari onder andere op televisie te zien is, bestaat uit drie video’s waarin de hoofdrolspelers het woord ‘project’ misbruiken. Van een stereotypische hipster die over een cool, maar onnodig project spreekt in een café, tot een manager die zijn carrière een project noemt, en een zweverige waarzegster die het verdrijven van negatieve emoties als project bestempelt. Alle drie wordt duidelijk gemaakt dat Hornbach misbruik van de term `project’ niet langer toestaat. Uiteraard in de typische en humoristische Hornbach-stijl.

Bekijk hier de commercials

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 24.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels zeventien projectbouwmarkten en één vestiging HORNBACH Vloeren in ons land. In de afgelopen zestien jaar werd HORNBACH vijftien keer verkozen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. In 2021 riepen consumenten HORNBACH.NL voor de vierde keer uit tot Beste Webshop in de categorie bouwmarkten. HORNBACH kreeg in februari 2022 opnieuw het predicaat Laagste Prijs van de Consumentenbond, de bouwmarkt is 11% goedkoper dan het gemiddelde. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie (ook na aankoop), deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Instagram has returned invalid data.