HORNBACH luidt een wild voorjaar in
Nieuwe campagne laat ontketend groen zien
“Het voorjaar is de tijd om de tuin onder handen te nemen én om de boel even goed wakker te schudden”, vertelt Maarten Post, Hoofd Marketing & Communicatie HORNBACH Nederland. “Beide dingen zijn ons wel toevertrouwd. Ook deze voorjaarscampagne is weer een hele bijzondere. Planten, bomen en struiken komen echt tot leven, zelfs letterlijk, in een korte video van ruim twee minuten. Die laat op de typische HORNBACH-manier zien, met een berg passie én een beetje waanzin, dat je tuin echt aandacht nodig heeft”. Naast de lange versie zijn er ook teasers, compleet met ‘Behind the scenes’.
Verwilderd
In de nieuwe campagnevideo zien we hoe een stel tuinplanten een wilde rit maakt. Volledig losgeslagen planten en graszoden rijden in een auto met bonkende speakers, gaan op stap en zetten de bloemetjes buiten zoals je nog nooit hebt gezien. Hun bestemming: HORNBACH. Als je de tuin lang verwaarloost, wordt hij blijkbaar zó wild, dat hij je auto pakt en zelf naar HORNBACH gaat – is het idee. Want jouw tuin weet waar de laagste prijzen zijn! De muziek in de video is dit keer een speciaal geschreven nummer dat, op de beste jaren 80 manier, de planten een stem geeft. Als je goed luistert, hoor je de planten zelfs vragen om bemesting en respect. Het camerawerk was in handen van de Oscarwinnende (Slumdog Millionaire) Deen Anthony Dod.
Campagne
De crossmediale campagne is te zien op televisie, in bioscopen, out of home, print, en online. Bekijk de campagne en klik op de afbeelding:
Credits:
Bureau: HEIMAT, Berlijn
Productie: Stink Berlin
Regie: Traktor
Music: Finger Music and Sound Design
Sound design: David Arnold, Loft Tonstudios GmbH, Berlijn