Hornbach newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

HORNBACH luidt een wild voorjaar in

Nieuwe campagne laat ontketend groen zien

Zorg in de lente voor je tuin. Anders wordt hij wild. Heel wild. In haar nieuwste voorjaarscampagne laa"t HORNBACH zien hoe verwaarloosde tuinplanten het heft in eigen handen nemen. Volledig losgeslagen maken ze een wilde rit naar de tuinafdeling van de projectbouwmarkt. De boodschap? ‘Kom naar HORNBACH. Voordat jouw tuin het doet’

“Het voorjaar is de tijd om de tuin onder handen te nemen én om de boel even goed wakker te schudden”, vertelt Maarten Post, Hoofd Marketing & Communicatie HORNBACH Nederland. “Beide dingen zijn ons wel toevertrouwd. Ook deze voorjaarscampagne is weer een hele bijzondere. Planten, bomen en struiken komen echt tot leven, zelfs letterlijk, in een korte video van ruim twee minuten. Die laat op de typische HORNBACH-manier zien, met een berg passie én een beetje waanzin, dat je tuin echt aandacht nodig heeft”. Naast de lange versie zijn er ook teasers, compleet met ‘Behind the scenes’.

Verwilderd
In de nieuwe campagnevideo zien we hoe een stel tuinplanten een wilde rit maakt. Volledig losgeslagen planten en graszoden rijden in een auto met bonkende speakers, gaan op stap en zetten de bloemetjes buiten zoals je nog nooit hebt gezien. Hun bestemming: HORNBACH. Als je de tuin lang verwaarloost, wordt hij blijkbaar zó wild, dat hij je auto pakt en zelf naar HORNBACH gaat – is het idee. Want jouw tuin weet waar de laagste prijzen zijn! De muziek in de video is dit keer een speciaal geschreven nummer dat, op de beste jaren 80 manier, de planten een stem geeft. Als je goed luistert, hoor je de planten zelfs vragen om bemesting en respect. Het camerawerk was in handen van de Oscarwinnende (Slumdog Millionaire) Deen Anthony Dod.

Campagne
De crossmediale campagne is te zien op televisie, in bioscopen, out of home, print, en online. Bekijk de campagne en klik op de afbeelding:

Credits:
Bureau: HEIMAT, Berlijn
Productie: Stink Berlin
Regie: Traktor
Music: Finger Music and Sound Design
Sound design: David Arnold, Loft Tonstudios GmbH, Berlijn

 

Onderstaande gegevens zijn enkel voor persgerelateerde vragen.
Voor overige vragen (zoals over uw bestelling) kunt u terecht bij het contactformulier.


Hornbach Bouwmarkt Nederland
Maarten Post
Telefoon:030 - 266 98 98
E-mail:maarten.post@hornbach.com
Van Hulzen Communicatie
Fenna Zwerver
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 42 600 279
E-mail:hornbach@vanhulzencommunicatie.nl
Over HORNBACH
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 24.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels zeventien projectbouwmarkten en één vestiging HORNBACH Vloeren in ons land. In de afgelopen zestien jaar werd HORNBACH vijftien keer verkozen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. In 2021 riepen consumenten HORNBACH.NL voor de vierde keer uit tot Beste Webshop in de categorie bouwmarkten. HORNBACH kreeg in februari 2022 opnieuw het predicaat Laagste Prijs van de Consumentenbond, de bouwmarkt is 11% goedkoper dan het gemiddelde. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie (ook na aankoop), deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Volg Hornbach:

Instagram
Instagram has returned invalid data.

Volg ons

Social wall