HORNBACH maakt groen statement in voorjaarscampagne
Overal kan een tuin zijn
“Wij pleiten voor meer groen in de stad. En we houden wel van een uitdaging,” vertelt Maarten Post, Hoofd Marketing & Communicatie HORNBACH Nederland. “Daarom hebben we een statement gemaakt met dit grootse bouwproject. Met de tuin die je aangelegd ziet worden in de commercial, bewijzen we dat iedereen een tuin kan maken – of het nou een verticale tuin wordt op de zijkant van een gebouw, of gewoon op het balkon. Je hebt niet veel ruimte nodig, het gaat om verbeeldingskracht. Overal kan je een tuin maken, en iedereen kan het. Hangend aan je balkon, op een sedumdak of rondom een boom in je straat.”
Megaproject
De documentaire-achtige commercial aan de basis van deze campagne, die de bouw van een enorme verticale tuin laat zien, is gemaakt door het Duitse reclamebureau HEIMAT. Een gebouw op een druk kruispunt staat in de steigers. Een enthousiast team brengt deze saaie straathoek tot leven met een weelde aan vroegbloeiers, struiken, bamboe en klimopplanten, die soms abseilend worden geplaatst. Een grote operatie met een verbluffend resultaat: een stadstuin van maar liefst 1.250 vierkante meter. De planten werden negen dagen lang op het gebouw gekweekt en zijn na afloop aan lokale, maatschappelijke organisaties gedoneerd.
Campagne
De crossmediale campagne start 17 april en is te zien op tv, via online media, Out-of-Home-uitingen en op social media.
Credits:
Bureau: HEIMAT, Berlijn
Productie: Liesel Filmproduktion GmbH
Regie: Jonas Schubert
Sound design: Loft Tonstudios GmbH, Berlijn