HORNBACH maakt groen statement in voorjaarscampagne

Overal kan een tuin zijn

Minder grijs en grauw, meer tuinen. Geen plek is geen excuus. In haar nieuwste campagne laat HORNBACH zien dat je overal een tuin kunt maken. Ook in de stad. Ook verticaal. Klein, groot, in allerlei vormen. HORNBACH zet zelf de toon en transformeert een grote, grijze gevel tot een groene oase van maar liefst 1.250 vierkante meter. Overal is plek voor een tuin, zegt de bouwmarkt hiermee.

“Wij pleiten voor meer groen in de stad. En we houden wel van een uitdaging,” vertelt Maarten Post, Hoofd Marketing & Communicatie HORNBACH Nederland. “Daarom hebben we een statement gemaakt met dit grootse bouwproject. Met de tuin die je aangelegd ziet worden in de commercial, bewijzen we dat iedereen een tuin kan maken ­– of het nou een verticale tuin wordt op de zijkant van een gebouw, of gewoon op het balkon. Je hebt niet veel ruimte nodig, het gaat om verbeeldingskracht. Overal kan je een tuin maken, en iedereen kan het. Hangend aan je balkon, op een sedumdak of rondom een boom in je straat.”

Megaproject
De documentaire-achtige commercial aan de basis van deze campagne, die de bouw van een enorme verticale tuin laat zien, is gemaakt door het Duitse reclamebureau HEIMAT. Een gebouw op een druk kruispunt staat in de steigers. Een enthousiast team brengt deze saaie straathoek tot leven met een weelde aan vroegbloeiers, struiken, bamboe en klimopplanten, die soms abseilend worden geplaatst. Een grote operatie met een verbluffend resultaat: een stadstuin van maar liefst 1.250 vierkante meter. De planten werden negen dagen lang op het gebouw gekweekt en zijn na afloop aan lokale, maatschappelijke organisaties gedoneerd.

Campagne
De crossmediale campagne start 17 april en is te zien op tv, via online media, Out-of-Home-uitingen en op social media.

Bekijk de campagne hier: https://www.youtube.com/watch?v=RXc3lFQImNE

Credits:
Bureau: HEIMAT, Berlijn
Productie: Liesel Filmproduktion GmbH
Regie: Jonas Schubert
Sound design: Loft Tonstudios GmbH, Berlijn

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels vijftien vestigingen in ons land. In 2020 hebben consumenten HORNBACH voor de vijftiende keer uitgeroepen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. Ook nam HORNBACH dit jaar voor de derde keer op rij de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Instagram has returned invalid data.